Gå til innhold
  • Bli medlem

stor sekk til liten dame


Anbefalte innlegg

Jeg kan anbefale denne på det høyeste: http://www.skittfiske.no/Avdelinger/friluftsliv/Ryggsekker-og-bager/Tursekker-85-120-liter/Helsport/Helsport-Spitsbergen-95L-S-Red-Yellow--131688-p0000063056

 

lånte en på en 2 ukers tur for en stund tilbake. med 40kg og full opppakka er denne som en drøm og gå med! koster endel, men det er verdt pengene synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du trives med bæresystemet til Gregory, bør du prøve noen av de større sekkene deres.

Mitt råd er bæresystem først, detaljer etterpå.

Jeg har både gregory og osprey. Fornøyd med begge.

Bærekomfort foran detaljer. Spesielt for oss mindre robuste kropper. Enig der (Y)

 

Selv fungerer Bergans Alpinist Lady 100l godt for meg og min kropp. Bruker som regel å ta av sidelommene da siden de er så himla store. Den har ikke alle de detaljene du er ute etter, og forsåvidt ikke alle detaljene jeg var ute heller, men det fikk bære være så når jeg endelig fant en sekk som var noenlunde tilpasset min kropp på 165 cm. Har bært 20-22 kg i denne sekken flere dagsmarser og ikke opplevd problemer relatert til sekken. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Cruelladevill: Dra i en butikk og test Osprey Xena 85.

Tessatroll: Sett på Bergans Aplinist Lady, den er 100L? Husker ikke hvor høy du er. Men trenger du STOR sekk så går Norrøna Recon Pack ned til personlengde 170cm. Er fin å bære 25-30 og mer til.

Har sett og prøvd båe, dei blir for "lange" i "livet" til meg. Dvs at når hoftebeltet sitt slik eg vil ha det, klemmer sekkerommet på nervar og blodtilførsel til sete og bein. Berre Fjellreven Kajka som Ikkje har vore slik. Så trur nok at eg enda med den, sjølv om omtalen av den sekken varierar med omsyn til tyngre bører. Eg leitar etter ein sekk som funkar fint opp til 28-30 kg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Etter en yber kort tur med min nye Fjällräven Kajka 100 (21kg i sekken) er jeg overbevist om at den kommer til å bli fast følgesvenn fremover (skal teste den i noen uker fremover i børgefjell) Den finnes i kvinneverson opp til 75l.

Har du fått testa denne noko meir? Spent på korleis den oppfører seg når vekta i sekken kryp oppover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig glad i sekken i løpet av 14 dager i Børgefjell, med vekt som varierte mellom 20 og 25 kg. For meg er det beste sekken jeg har hatt med tanke på komfort og detaljer. (Har hatt Norrøna Para Ranger og Arc'teryx Bora 95 før). 

 

En kompis av meg som nettopp har gått fra Nordkapp til Steinkjer brukte også denne sekken og han er ikke like fornøyd (vekt på over 30kg. Flere sømmer på sekken røyk. Han opplever sekken som god å bære, men for svak for bører over 30kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig glad i sekken i løpet av 14 dager i Børgefjell, med vekt som varierte mellom 20 og 25 kg. For meg er det beste sekken jeg har hatt med tanke på komfort og detaljer. (Har hatt Norrøna Para Ranger og Arc'teryx Bora 95 før).

En kompis av meg som nettopp har gått fra Nordkapp til Steinkjer brukte også denne sekken og han er ikke like fornøyd (vekt på over 30kg. Flere sømmer på sekken røyk. Han opplever sekken som god å bære, men for svak for bører over 30kg.

Takk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.