500fjell Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Det er i Sunndalen ja. Men hvor? Bildet er ifølge kilder tatt innover dalen, mellom endeplass på veien og Sunndalssætra. Hva heter fjellet, kjenner noen seg igjen hvor det nedlagte selet ligger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnar Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Det er i Sunndalen ja. Men hvor? Bildet er ifølge kilder tatt innover dalen, mellom endeplass på veien og Sunndalssætra. Hva heter fjellet, kjenner noen seg igjen hvor det nedlagte selet ligger? Fjellet må vere Sygneskardfjellet, 1692. Til venstre for fjellet ligg Kamperhamrane, der stien(med ei spesiell historie) går over mot Sjåk. Har gått inn Sunndalen fleire ganger, men berre stien som kryssar over på nordsida så eg har ikkje passert denne sætra. Sidan bildet vart teke på 60 talet står vel neppe selet lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg tror du har rett Agnar. Mener nå at bildet er tatt på den sørlige stien rett etter stiskillet ved dalveggen, og at fjellet bak er som du sier, Sygneskardfjellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Så er det bare å gruble videre............. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toto Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Her er vi i Hjørundfjorden på Sunnmøre, med Jakta midt i biletet, og Stålberghornet til venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Toto, det er jo 12o % !!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hvilken topp er disse på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hva med Skarsteinsfjellet? Syns Lodalskåpa snur vestsida til og mener å dra kjensel på Meleinsnibba. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hva med Skarsteinsfjellet? Syns Lodalskåpa snur vestsida til og mener å dra kjensel på Meleinsnibba. Helt riktig steinur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hvor står varden, fjellet er avogtil kalt med et litt merkelig navn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyngve Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Svar: Tindefjell i Stryn Neste oppgave: Hvilken topp er dette bildet tatt fra? (hint: fjellet helt til venstre er et av de mest kjente på nordvestlandet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Her står du vel på Midtstolhyrna (1771 moh). Til venstre ser du Skåla og Storskredfjellet, midt i bildet innover Strynedalen kjenner jeg igjen bla. Kyrkjenibba og Bergsetnakken i det fjerne. Til høyre utenfor bildet finner man et av mine ønskefjell, Rindalshornet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livsnytar Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Rindalshyrna 1677 ligge rett til høgre utanfor bildet ja. toppane sør for denne, oppigardshyrna og pikehyrna ser vi midt i bildet. lengst sør på denne ryggen ligge lægdeknuten 1433. ein lokal helt i stryn irritera seg jævligt over kartfolka som har døypt denne om til lægdekulen. toppen sør for rindalshyrna 1615 kallar ein del lokale for vasstekjehyrna. den ser vi akkurat til høgre på bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyngve Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Imponerende kunnskaper. Midtstolhyrna er riktig svar ja. Vedlegger også et bilde av hele ryggen som fører fra bygda Flo og helt opp til Rindalshyrna (på lokalt folkemunne: Rinndalshynnja). En morsom klyvetur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Flott bilde Lyngve. Elsker motivet av Flofjella og Rindalshyrna fra Strynedalen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Ble litt spørsmålstørke nå, legger inn en ny: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Lyngve har rett, Tindefjell/Havald-trede(t). Litt uvanlig vinkel, men hvem er den mørke herren og hvem er dama med ryggen til, litt til ve her nære? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyngve Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Svar til 500fjell: Bildet er tatt fra Bøastra (Stryn) og viser fra venstre til høyre: Nakkjen, Tverrfjellet (??) og Glittereggja (1297m). Sistnevnte har en veldig stor primærfaktor, bare så det er sagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toto Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Iht. Petter (http://www.ii.uib.no/~petter/mountains/Norway/norway_top100pf.html), på norsk 54.plass... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Litt uvanlig vinkel, men hvem er den mørke herren og hvem er dama med ryggen til, litt til ve her nære? Hornindalsrokken og Rokkekjerringa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Svar til 500fjell: Bildet er tatt fra Bøastra (Stryn) og viser fra venstre til høyre: Nakkjen, Tverrfjellet (??) og Glittereggja (1297m). Sistnevnte har en veldig stor primærfaktor, bare så det er sagt. Riktig Lyngve. Bildet er tatt på Bøasætra, og de tre fjellene bak jeg tenkte på heter Bergsetnakken (1133), Blåegga (1164) og Glitteregga (1297). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Flott Ozzi, tatt fra turen om Storhornet/Bjørkenibba og 1575, som du sikkert har gått?, min første tur dit på søndag, fra honndala. Vet du, eller andre, om ruter til Rokkekjerringa sommerstid? fra Blåvatnet/Tyssekupa? eller fra Bjørke? eller andre ruter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Flott Ozzi, tatt fra turen om Storhornet/Bjørkenibba og 1575, som du sikkert har gått?, min første tur dit på søndag, fra honndala. Vet du, eller andre, om ruter til Rokkekjerringa sommerstid? fra Blåvatnet/Tyssekupa? eller fra Bjørke? eller andre ruter? Jeg har gått den ja. En av de turene i området som gir best utsikt. Du kan vel kanskje gå breen via Tverrelvdalen, men jeg er helt sikker på at det ikke er noe enkel bretur. Et mer realistisk og spennende alternativ kan være Nordøstryggen. Jeg vet at det er farbart uten tau til 1443. Videre derfra vet jeg usikker. Gi rapport hvis du går. Det er godt mulig at det går an å klore seg opp enkelte andre steder også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Legger inn en ny: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyngve Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det må da vel være Gryta på ca 1000m i Stryn kommune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.