steinur Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Julius: Kanskje heller Valhall, med tanke på navnene på de nærmeste fjella. Jarle: Snønipa ja, men ganske mye lenger nordvest enn Eggenipa (tatt med moderat tele). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Mitt tips til Steinur sin quiz er Blæja eller Blæjeskardtinden i Vanylven. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hint til min quiz er at det er Horndøla som renner ved de grønne flekkene helt til høyre i bildet. Toppen er ikke den mest kjente, så forstår dere godt om dere ikke klarer den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Du sikter godt 500fjell, men er litt for lang i spranget, du skal ikke over Dalsfjorden. Det sies å ha vært et offer/rituelt sted i tidligere tider på den flate toppen. Legger ved et nytt bilde som er tatt nordøstover fra samme sted (Dalsfjorden til ve), tror det går å lese hva det siktes mot. Finurlig siktestativ, kanskje Nils skulle kvalitetssikre det? Til ditt bilde; må ta det igjen, igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Da må det være Felden, da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Tore Tellefsen Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Det er felden, helt klart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Felden er helt rett. Turtips til de som liker smale, luftige egger: Fra Bjørkedalen, opp austegga av Lisjetoren (man ser profilen på det nærmeste fjellet på quizbildet, en tar seg opp på skulderen etter det bratteste partiet), bort til Klakken, så Knivsegga videre til Felden, og ned vanlig vei til Laurdalen. Helst tørt føre. Luksus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hiver inn en til, hva heter den spisse toppen rett fram https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=11053 Ser ut som den spisse toppen er Botnenibba (1372), med Røyrhusnibba (1286) bak til høyre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ser ut som den spisse toppen er Botnenibba (1372), med Røyrhusnibba (1286) bak til høyre. Der kom svaret ja, Botnenibba er helt korrekt. Bildet er tatt på fra Gullkistefjellet, rett før opptigningen til Rasmusfjellet (Stryns beboere påstår at den heter Ramusfjellet ). I hjørnet til venstre ligger et stilig vann som heter Skihellevatnet, var og badet der en gang i krystallklart vann! Kunne se rett til bunns opptil 20 meter, aldri før har jeg vært reddere for å få krampe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hint til min quiz er at det er Horndøla som renner ved de grønne flekkene helt til høyre i bildet. Toppen er ikke den mest kjente, så forstår dere godt om dere ikke klarer den Blei bare forvirra av dette hintet jeg. Det er Røyrhus som er nede ved de grønne flekkene. Røyrhuselva drenerer ned i Langedalen og til Hellesylt, og har dermed ikke noe med Horndøla å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg ser det ozzi, jeg har beregnet feil. Det er Røyrhus vi ser til høyre, men er det litt av langedalen vi ser bakerst i bildet? Trodde Røyrhuselva drenerte ned i Horndøla, men så ikke at den ville skråne ned mot Hellesylt så raskt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Du står i hvert fall på et av de vakreste stedene jeg har sett. Paradis? Nesten. Du kan se mer fra området her: http://home.online.no/~joeolavl/natur/lisjetoren.htm Kan skrive under på at eggene på Lisjetoren og Knivsegga er en fin tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jan Tore Tellefsen og andre fra Volda Ørsta distriktet har vel ingen problemer med denne med snø på. ?.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Kan det være Voksenkollen, mon tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jan Tore Tellefsen og andre fra Volda Ørsta distriktet har vel ingen problemer med denne med snø på. ?.? Toppen av Hellefjellet(Hellehornet)(1239) skimtes i skyene. Sandhornet (958) til venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Tror du har rett der ozzi. Bildet er tatt på veg opp på Melshornet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Legger ut en quiz i nattens mulm og mørke: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Tenk, mindre enn ett år til sånt føre igjen! Stryn kommune? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Tenk, mindre enn ett år til sånt føre igjen! Stryn kommune? Korrekt steinur, fjellet ligger i Stryn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Prøver med Holskarhornet, litt ut på dagen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 SVÆRT nærme, steinur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hvis jeg får flere sjanser: Karifjellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hvis jeg får flere sjanser: Karifjellet. Karifjellet er helt riktig, mener bildet er tatt i sørsiden av Gryta ved Bøasætra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Legger inn et bilde fra gode gamle dager (1960). For å være ærlig vet jeg egentlig ikke hva fjellet bak heter, bare hvor det er tatt. Vet andre det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnar Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Legger inn et bilde fra gode gamle dager (1960). For å være ærlig vet jeg egentlig ikke hva fjellet bak heter, bare hvor det er tatt. Vet andre det? Kan det vere tatt i Sunndalen i Stryn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.