Gå til innhold
  • Bli medlem

Klær for de litt lengre!


Hunthead

Anbefalte innlegg

Hei. Ute etter å kjøpe meg nye turklær. Etter å ha sett litt rundt har jeg funnet ut at siden jeg er 195 blir dette ganske vanskelig, siden om jeg vil ha jakke som er lang nok i armene må jeg ha xl-xxl og i noen tilfeller xxxl, og da blir det plutselig veeeeeldig bredt rundt magen, er ganske tynn også. Det jeg lurer på er om noen har noen produsenter å anbefale som lager modeller som er litt lengre i størrelsen uten å måtte få så vide klær.

Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må nesten prøve deg frem, størrelse og fasong varierer mye fra produsent til produsent, og også fra modell til modell. Selv er jeg ca 187, og jeg har oppdaget at visse Norrøna-jakker er "slim-fit", men likevel lange i armene. Jeg bruker vanligvis L i jakker fra Norrøna og Arcteryx, mens jeg må opp i XL (og noen ganger XXL) fra andre produsenter.

Når det gjelder bukser har Norrøna en lang utgave av Svalbard-buksa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet og bruker Norrøna jakke. "Athletic fit" (tror jeg det heter) jakker fra arcteryx "passer" også. Av bukser selger fjallraven noen bukser i fallende lengde og bergans har en dermizax bukse med ekstra lengde, breheimen.

Aclima passer godt av ullundertøy, devold til en viss grad.

Sånn ellers så er det bare å leve med det eller lære seg å bruke symaskin...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.