Gå til innhold
  • Bli medlem

Et par spørsmål til drøfting (om topper i Jotunheimen)


Tom

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Mine turvenner omgikk den hammeren ved Midtre ganske greit ca 30-40 meter nede i sørsida på snøføret som var i helgen..

Skjønner ikke hvorfor det skal være så teit å omgå hammere, Kim!? Du prøvde sikkert å finne letteste vei på Hurrungtoppene dine du og? Det må da være lov å ta letteste vei til en topp selv om klatrekyndige blir fornærmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skjønner ikke hvorfor det skal være så teit å omgå hammere, Kim!? Du prøvde sikkert å finne letteste vei på Hurrungtoppene dine du og? Det må da være lov å ta letteste vei til en topp selv om klatrekyndige blir fornærmet!

Det var ikke poenget. Tom skulle unngå hele eggen mellom Midtre og Østre. Den er det ingen grunn til å unngå. Om selve hammeren skriver jeg at tau vil være fornuftig, og at det er lettere på sørsiden. Det kan vel ikke være å si at det er teit å omgå den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kim skriver: "Du kan sikkert holde deg litt nedenfor eggen, men hvorfor? Hva er vitsen med å omgå slike passasjer? Du samler tross alt på 2000-metere og da er dette et helt selvfølgelig element i tilværelsen. "

Da spør jeg, hva er da vitsen med IKKE å omgå slike passasjer? Hvis man ikke er der for å klatre, mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å avbryte diskusjonen rundt hammeren et lite øyeblikk, så lurer jeg på hvorfor vesttoppen er navngitt og høydesatt hvis østtoppen er høyere. Det virker ikke helt logisk for meg, og logisk må det være, om min enkle hjerne skal ha mulighet til å skjønne det :D

Kan noen bekrefte at østtoppen er 2m høyere? Det skal jo tross alt et trenet øye til for å se det fra den ene toppen til den andre :? Står det i den lista som noen har referert til (fra NGO, eller noe slikt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.