Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har en MSR Whisperlite International (ver.2) som jeg har prøvd å pakke så kompakt som mulig, og hadde lyst til å dele min erfaring.

Har prøvd litt forskjellig, men har endt opp med å pakke den i et Robens Grouping kjelesett (325 gram).

Her får jeg plass til:

- Whisperlite m/pumpe i originalveska

- Vindskjerm/reflektorer (side og under)

- Rep.sett (for Whisperlite)

- Piezo tenner

- Liten zalo-flaske

Alt dette i en plastpose i kjelen med lokket godt på...og enda er det plass til mer.

I tillegg kommer fuel-flaska selvsagt, og evt. et hjemmelaget underlag eller en Trillium.

Dette pakker ikke stort mer enn gass-settet jeg har pakket i et lite Litech kjelesett (290 gram).

Dersom en skal være lenger enn 5 dager trenger en uansett en ekstra gassboks, som tar plass utenom settet.

For meg er det nå nesten hipp som happ om jeg tar med gass eller bensin på en lengre tur.

Dette funker (såvidt, uten makt) ikke med en Primus Kjele ETA Pot 1,8 L (487 gram), men har ikke prøvd 3-liter (og da snakker vi over halvkiloen bare for kjelen...).

Er det noen andre som har bedre ideer for pakking av Whisperlite International m/tilbehør?

• Thanks 1
Annonse
Posted

Gjør noe tilsvarende med min Universal, men bruker større kjelesett fra Four Seasons og fyller ledig plass med havregrøt eller annet mykt og polstrende. Helst mat av et eller annet slag. Holder seg tørt og fint også så klart :)

• Like 1