Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakking av telt vinterstid


Tannlegen

Anbefalte innlegg

Litt usikker om dette er rette "avdeling" for spørsmålet, men here goes.

Har hatt med vesla på tur nå. Tenkte å rigge mest mulig klart. Fikk lånt et svalbard 3 pro. Endte med standard oppsett av telt på plassen. Stress og kaldt. Må være mulig å gjøre det smoothere. 

For å spare tid og for å gjøre det lettere. Åssen løses dette med stengene? Teltet har krysstenger i midten og tunnel stenger i front og bak.

Hadde vært digg å hatt stengene "semitredd" og lagt teltet oppå pulken. 

Takk for svar 

Andy

 

 

Endret av Tannlegen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Null problem å ha stengene halvveis i kanalene og rulle teltet sammen når det tas ned :-) Du kan med fordel tape skjøtene på stengene sammen på alle ledd bortsett fra der du skal dele stangen. På Svalbard vil da de 2 lengste stengene definere lengden på det samme rullende teltet. Jeg deler 2 ledd på mitt Hilleberg på vinterstid for å unngå at det stikker utenfor pulken. Når teltet er rullet sammen kan det med fordel transporteres inni en lang sekk eller en egen telt pose for å unngå at bardunene henger seg fast både her og der. Mitt tips er å feste ene enden av teltet med en klips/karabin i pulken, dra ut teltet når du skal slå leir, tre inn de 4 stengene som er halvveis inne i stangkanalene og slå opp teltet. Gjort på 2 min :-)

 

Jeg har sydd en egen pose i nylon som passer til mitt telt, billig og ikke så nøye hvordan det ser ut :D

Se video fra Helsport om prinsippet.

 

Endret av Hifly
Lagt til tekst om sying av egen pose
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.