Gå til innhold
bralar

padling i Børgefjell

Anbefalte innlegg

Hei går det an å padle Tiplingelve fra Børgefjell hytteutleie til Tiplingan skogstue. eller noen andre forslag for i Børgefjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Galvan
      Etter å ha eid en Ally 16,5 DR noen år, var det til slutt bare å innse at denne kanoen ikke var det beste valget for meg / familien min. Vi fant liksom aldri helt "tonen" med Allyen. Allyen ble derfor for litt siden (med et snev av vemod) solgt, og jeg er nå på utkikk etter ny kano.
      Vurderer nå i stedet for sammenleggbar kano å gå for en "fast" kano - da jeg synes monteringen av Allyen var litt for knotete (20 minutter som det står i bruksanvisningen var jeg aldri i nærheten av...). 
      Den nye kanoen skal fortrinnsvis brukes på turer med to voksne, to barn (småskolealder) og hund. Stort sett dagsturer på flatt vann/ litt elv, og 1-3 overnattinger. kanoen bør være retningsstabil, ha greie padleegenskaper, være solid og ikke for tung. 
      - Er det noen som har tips til et godt valg av kano for meg?
      - Ser at Sportspal har lette kanoer (har tidligere vært skeptisk til aluminium) - noen som har erfaring med disse? De skryter av disse kanoene hos kanoforhandlerene.
      - Er det mulig å kjøpe lette/ robuste kanoer i f.eks materialer som kevlar / royalex etc i Norge? Finner ingen som selger dette.
       Håper på noen gode tips:)
    • Av Nybruker
      Hei folkens. 
      Jeg har kjøpt meg en Ally 15 som jeg ikke har pakket opp enda. Leser at noen sier den er finfin å padle alene (Med 25kg hund og sekk) mens andre virker det som kun padler i ring bare de setter seg i kanoen? Hvorfor er det så mye meninger om dette? Jeg vil gjerne høre erfaringer fra de som har padlet denne kanoen. Bruksområder er 80% alene med hund på helgeturer og ukesturer, men også fisketurer i hverdagen både alene og med fruen. Jeg valgte denne typen over de andre pga vekt og muligheten til å kunne avansere mer i elv etter hvert. Skjønner at man må ha ballast foran.  Jeg ser jo at dette ikke er noe fartsvidunder, men det spiller liten rolle for mitt behov. Jeg blir jo litt usikker om jeg burde gått for 15.5? Jeg ikke har noen mulighet til å få prøvd de forskjellige typene her jeg bor..
      Håper på en liten debatt her nå
    • Av Karl Aage Kaald
      Hei. jeg og en kamerat har tenkt å ta en lengre fisketur i børgefjell i sommer.
      vurderer å dra med kano, fra namsvatnet opp storfossen å videre til jengelvatnet. inn til lille kjukkelvaten kansje videre til storkjukkelvatnet.  bruke noen av disse vannene som base.
      er det mulig å drasse på kano opp dit. eller blir det mer slit enn morro. (vi er to karer som synes slit er litt morro)
      hvordan er fisket i børgefjell?hvilket vann har det beste ryktet på at det er stor fisk?
      hilsen 2stk dumme trøndere😊
    • Av Shivus
      Jeg reiser til Børgefjell i august/september . Mine forberedelser starter nå. Masse turer med tung sekk og lære bikkjene å gå med kløv tenker jeg er mine første prioriteringer. Har noen her gode råd til de viktigste områdene jeg bør fokusere på? Takk for svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.