Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske på Imingfjell - tips til vann


Anders Anton

Anbefalte innlegg

Annonse

Blir en liten avstikker fra ruta deres, men tror Nedre Nutetjønnan er et bra fiskevann. Ihvertfall er det flere fine teltplasser der. Fisker ikke så mye selv, men vet at andre fisker der så da må det vel være mulig å få noe på kroken. Det er helt sikkert fisk i noen av vannene dere går forbi på ruta også. Å finne teltplass ville jeg ihvertfall ikke bekymret meg for, de er overalt på Imingfjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor den ruta går, men ved Austre Søltjønne har det vært glade og fornøyde fiskere de gangene jeg har gått forbi. Pent vann med tilløp til strand er det også.

 

OK,

http://ut.no/tur/trekanten-p%C3%A5-%C3%B8stvidda

 

Ser ikke hvor ordet "trekant" kommer inn i bildet her, men fin tur er det. Om mulig ville jeg anbefalt skyss langs Sønstevann som nevnt av DNT. Det er en drøy mil særlig hvis været ikke er helt på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med området er vel at de fleste vann er private. Hvis du derimot ikke bryr deg om det, så er det nok fisk i de fleste vann. 

Jeg har prøvd både øvre og nedre Nutetjønn (hysj, hysj). Greit med fisk særlig i nedre Nutetjønn, men har inntrykk av at den ikke er særlig stor. Er det folk på hytta der, har de veldig god oversikt, og da må du fiske på Øvre. Finner du en Shimano Rarenium 2500 der er den min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.