Populært innlegg Imp Skrevet 8. april 2014 Populært innlegg Skrevet 8. april 2014 På den lokale skidagen tok jeg med tre barn til Stikkvannshytta. Sikkert ikke en kjempebragd for bermen her inne, men folk rundt meg var MEGET imponerte over at jeg ORKET å dra tre barn på så lang skitur På selve turen fikk barna masse oppmerksomhet, det var veldig hyggelig. Mine barn på 3 og 6 er godt skivante. Eldste gikk først og lå stort sett rett rundt neste sving hele veien. Hun på 5 er mindre skivant med lengre turer, men hang på så godt hun kunne. Fjokken min gikk på som en soldat og fikk henge i staven min i oppoverbakkene. Slakt terreng innover med lite oppoverbakker, det syns jeg var greit. 4 km til hytta. Vel fremme var det godt å komme inn. 5åringen hang litt med hodet det siste stykket, men å få en hånd og lovnad om litt godis på hytta var en fin motivasjon. Og da vi skimtet hytta innimellom de snødekte trærne, speedet alle sammen opp! Mamma og fjokk. Tanten deres hadde lurt en boks med M oppi sekken, har du sett sånt. Så hadde vi med pølser på termos og vafler kjøpte vi på hytta. Namnam! To gode venninner Når belysningen inne i hytta er slik som dette blir bildekvaliteten deretter! Men ville ikke byttet ut med elektrisk belysning - hytta er gammel og veldig koselig og levende lys hører til. Tre barn mette og oppladet med ny energi og klare for hjemturen. Den besto av 2,9 km med nesten bare nedoverbakker. Vi brukte 2 timer til hytta, men hjem brukte vi bare en halvtime. 10
steinur Skrevet 10. april 2014 Skrevet 10. april 2014 Herleg turrapport! Så flinke barn! .. og mor, og tante. Fin fortelling. 1
Dag G - Evje Skrevet 10. april 2014 Skrevet 10. april 2014 Bra !! Sånne kids blir det helt sikkert fjellfolk av ! 1
Lindap Skrevet 10. april 2014 Skrevet 10. april 2014 Så bra at de klarer å gå en slik tur på egne bein. Var dette på Hurum? Jeg har aldri vært der om vinteren, selv om jeg ikke bor så langt unna. Det ser bra ut med skiløypa på bildet. Er det et greit område også for de som ønsker å gå lengre turer (15-25 km)?
Imp Skrevet 15. april 2014 Forfatter Skrevet 15. april 2014 Hei Lindap! Hurum ja, det stemmer. Stikkvannshytta ligger midt oppe i marka her. Det finnes mange utgangspunkter for turer både dit og andre steder på Hurum. Hvis du feks vil gå til Stikkvannshytta og vil ha lenger løype, kan du gå fra Røskestadvann. Det blir 2 mil tur/retur. De samme rutene kan gåes på sommerstid, nydelig det. Bare pm meg hvis du har tenkt deg hit da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå