Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikro og miniekspedisjoner


josteink

Anbefalte innlegg

Annonse

 Enig! Bra at nokon løftar opp helgeturen i nærmiljøet att :-)

 

Jeg er tilhenger av å kalle en spade for en spade. Det disse gutta har gjort er å finne opp et fancy nyord for noe som alle som er glad i friluftsliv bedriver i helgene, nemlig småturer, enten det er dagsturer eller med et par overnattinger. Med nyordet sitt får de solgt prosjektet sitt til massene og boka som skal komme ut på andre siden. Fiffig gjort, det skal de ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilhenger av å kalle en spade for en spade. Det disse gutta har gjort er å finne opp et fancy nyord for noe som alle som er glad i friluftsliv bedriver i helgene, nemlig småturer, enten det er dagsturer eller med et par overnattinger. Med nyordet sitt får de solgt prosjektet sitt til massene og boka som skal komme ut på andre siden. Fiffig gjort, det skal de ha.

 

Synes det er greit at en setter fokus på det på denne måten. Er så utrolig mange fine turer man kan gjøre uten at man trenger dra til Sydpolen eller Aconcagua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilhenger av å kalle en spade for en spade. Det disse gutta har gjort er å finne opp et fancy nyord for noe som alle som er glad i friluftsliv bedriver i helgene, nemlig småturer, enten det er dagsturer eller med et par overnattinger. Med nyordet sitt får de solgt prosjektet sitt til massene og boka som skal komme ut på andre siden. Fiffig gjort, det skal de ha.

Drar du ofte på turer der du får folk på Oslo S til å peke ut på kartet hvor du skL? Jeg oppfatter prosjektet som et forsøk på å gjøre småturene til eventyr. Noe annet enn mine vanlige helgeturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilhenger av å kalle en spade for en spade. Det disse gutta har gjort er å finne opp et fancy nyord for noe som alle som er glad i friluftsliv bedriver i helgene, nemlig småturer, enten det er dagsturer eller med et par overnattinger. Med nyordet sitt får de solgt prosjektet sitt til massene og boka som skal komme ut på andre siden. Fiffig gjort, det skal de ha.

 

De har ikke funnet opp et fancy nyord for vanlige helgeturer, men fornorsket et konsept som har slått an i england. Det er vel heller ikke snakk om vanlige helgeturer, men om å prøve noe nytt.

 

Men skal innrømme at det er vanskelig å se forskjell på hva som er et "mikroeventyr", og hva som er en vanlig helgetur. Vil tro at det å ta med telt i kanoen er en helt vanlig helg for deg og mange andre her. Samtidig er dette noe som kan være en ny og spennende opplevelse for andre. 

 

Å prøve noe nytt en gang i blant anbefales til alle. Enten det er å prøve en kanotur, et nytt område, bli med på klatring, overnatting med sykkel eller sove under åpen himmel. Så kan en fortsette med sitt vanlige friluftsliv de andre helgene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilhenger av å kalle en spade for en spade. Det disse gutta har gjort er å finne opp et fancy nyord for noe som alle som er glad i friluftsliv bedriver i helgene, nemlig småturer, enten det er dagsturer eller med et par overnattinger. Med nyordet sitt får de solgt prosjektet sitt til massene og boka som skal komme ut på andre siden. Fiffig gjort, det skal de ha.

 

Dersom dei med dette får folk ut i naturen fordi dei har andre vinklingar så skal dei ha ros for de. Får dei folk til å køyre 25 min istadenfor 2,5 t fordi dei viste at det var mogleg å ha store naturopplevingar utan å måtte notere primær, sekundær, tertiær og oktær faktor i jotunheimen kvar helg så bør dei ha klapp på akslo, og dersom dei no sel litt bøker så gjer dei vel ikkje anna enn alle andre i friluftsbransjen. Det avslappa friluftslivet som du skriv så godt om i bloggen din og som fjellforum heldigvis løftar opp er det lite eksponering av. All ære til folk som flyttar fokuset til berre det å vera ute :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hentet fra Alastair Humphreys microadventures. Altså hva man gjør hverdager fra kl. 17 til 09 eller 16 til 08 for de som jobber normal tid i tillegg til helgene. Det er altså ikke kun snakk om helgeturer. Det kan innebære å dra rett fra jobb, sette seg på toget, klatre et fjell for så å være tilbake på jobb klokka 8 neste morgen. 

Synes konseptet er spennende - regner ikke med at det er så mange som hopper rett fra dressen og ut på tur og inn i soveposen når jobben kaller om 16 timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hentet fra Alastair Humphreys microadventures. Altså hva man gjør hverdager fra kl. 17 til 09 eller 16 til 08 for de som jobber normal tid i tillegg til helgene. Det er altså ikke kun snakk om helgeturer. Det kan innebære å dra rett fra jobb, sette seg på toget, klatre et fjell for så å være tilbake på jobb klokka 8 neste morgen. 

Synes konseptet er spennende - regner ikke med at det er så mange som hopper rett fra dressen og ut på tur og inn i soveposen når jobben kaller om 16 timer. 

 

Jeg har bare på meg dress i begravelser og bryllup, sekken eller turbaggen er altid pakka, så det er bare å slenge oppi litt mat, ta på seg jakken og buksa og gå utafor døra så er jeg på tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foresten en liten ide til en sånn mikroekspedisjon her. 50 mter fra stueveggen renner det en bekk som kommer fra fjellet over her. En artig ide hadde jo vært å følge bekken til kilden, siden jeg vet at den kommer fra en kilde :-)

 

Kan bli en artig rusle tur oppover bekkejuvet det, med litt småklatring og kjempeutsikt over Vågsfjorden og Tjeldsundet...vet om en liten trollskoglund  rett under tregrensa hvor jeg kan overnatte i hengekøya...er nok pass sliten når jeg kommer dit :-)

 

Får gjøre det til en minmalist-tur, med hjemmelage hengekøye av fallsjermsilke, fjellduk som sovepose, og poncho som tarp. Men lar det nok bli sommer først...ha ha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.