Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg lager turdokumentar. Trenger DINE meninger.


Tonjeb

Anbefalte innlegg

7 timer siden, CarlG skrev:

Tonje var jo innom her i januar 2014, så hun blir nok glad for et svar...  "Jeg vet ikke hvor du vil med kommentaren om at dette er en gammel tråd", really? 

Jeg søkte etter noe i fjellforum, og fant det jeg lette etter i denne tråden som TB startet, så for meg, gjør det ikke noe om denne er 5 år gammel. Derfor spurte jeg hvorfor det var relevant å nevne dette for meg. :) Jeg har heller ikke svart TB direkte på noe, men som jeg skriver så ville jeg bare kommentere disse to videoklippene (som jo er veldig bra) grunnen til at jeg gjorde det er fordi jeg ser det er mange gamle poster som får svar flere år etter, spesielt dette med foto og video, der er det mange gamle tips man kan bruke, og folk er flinke i dag med å dokumentere.

Spørsmålene som Tb stiller syntes jeg er fine og relevante, joda hun blåser nok i min kommentar siden hun spurte om noe for flere år siden, men uansett er svaret søkbart og kanskje noen finner det nyttig en gang, sånn som jeg fant denne tråden nyttig. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 timer siden, André Pedersen skrev:

Det vil være enkelte detaljer som ikke blir som de kunne blitt om man bare hadde hatt fokus på filmingen. Det jeg syntes er bra med de som deler turvideoer er at de er fra områder jeg f.eks kunne tenkte meg å dra til selv, så da får jeg se litt hvordan det er og evt. høre litt tips. Det er mange som stiller ulike spørsmål om utstyr osv, som kan besvares i en video, det er moro.

 

Det er derfor man legger en strategi i forkant, for å nå det publikum man ønsker å nå.

Slike programmer og snutter med overdrevent fokus på turgåeren kjeder meg. Har sett alt av Lars Monsen og jeg vet hvordan jeg slår opp leiren min, så det er uinteressant.

Men jeg er en erfaren turgåer med cubenfiber og minimum tre versjoner av alt i utstyrsboden. Det er ikke sikkert det skal være kjernepublikumet for nettopp ditt innhold. Og det er i hvert fall ikke oss det er flest av heller. Så det er absolutt rom for begge typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Fjellfilmeren skrev:
 

Det er derfor man legger en strategi i forkant, for å nå det publikum man ønsker å nå.

Slike programmer og snutter med overdrevent fokus på turgåeren kjeder meg. Har sett alt av Lars Monsen og jeg vet hvordan jeg slår opp leiren min, så det er uinteressant.

Men jeg er en erfaren turgåer med cubenfiber og minimum tre versjoner av alt i utstyrsboden. Det er ikke sikkert det skal være kjernepublikumet for nettopp ditt innhold. Og det er i hvert fall ikke oss det er flest av heller. Så det er absolutt rom for begge typer.

Hei, ja det er jo dette som er interessant, det jeg lette etter da, når jeg søkte var spørsmål om hva folk ønsker å se av dokumentarer av turer. 

noen er lei "Monsen" metoden, andre vil bare se natur, noen er dritt lei wideshots av natur og noen vil kun se 5 min filmer, andre vil se lengre filmer.

det er plass til alle, og alle har nok sitt publikum :)

Jeg er nok typen som ønsker å fortelle en historie med filmen, en start, hoved del og en avslutning, så da noen B-roll klipp innimellom 

så kan det bli riktig så bra :) har du en link til dine videoer @Fjellfilmeren?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det sjelden jeg lager innhold bare for meg selv og mine egne naturopplevelser. Seterjentene har blitt sendt på NRK 7 ganger, og handler om moderne budeier som lager ost på gamlemåten i Sunndalsfjella.
https://tv.nrk.no/program/DVFO30006416

Jeg holder for tiden på å selge inn en tv-serie om det norske landskapet, med Selda Ekiz som programleder. Krysser fingrene for at det blir kjøpt og produsert!


Jeg ser mye av det andre lager. Disse karene her har jeg fått en smak for. De er flinke til å vise både landskap, botani, geologi, historie, og fine bilder. Pen natur, lærerikt, og "er med på tur"? Ja takk.

https://www.youtube.com/channel/UClFrYG5h7Vbz-Y2CEIEU6EQ

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.