Jump to content

O-ring/pakning mellom pumpe og flaske?

Recommended Posts

Guest gammeltbrukernavn111
Posted

Hei

Jeg har en nyanskaffet Optimus NOVA og en 750/640ml brenselflaske fra Rast. På korken til flasken sitter det en gummipakning/o-ring. Det gjør det ikke på selve flasken, og heller ikke på pumpen til brenneren. Skal jeg da fjerne o-ringen fra korken (virker litt som den er ment å sitte permanent på?) og bruke den mellom flaske og pumpe, eller er det meningen at det skal bli tett uten pakning? Det virker jo litt usikkert med tanke på lekkasjer.

Annonse
Posted (edited)

Er 99 % sikker på at det skal være o-ring på pumpen. Er du sikker på at o-ringen fra pumpen ikke ble igjen på flaska når du byttet over? Det har skjedd meg at o-ringen fra pumpa satt igjen på flaska da  jeg skrudde løs pumpa.

O-ringene på mine flasker har alle sirkulert tverrsnitt, mens o-ringene på pumpene har kvadratisk/retangulert  tverrsnitt. Lett å se forskjell.

Edited by Balle
Posted

Da har den rett og slett ikke fulgt med fra butikken. Det hender jo at slikt blir stjålet. I den ene pakka i butikken var det for eksempel ikke noe multiverktøy. Jeg får gå tilbake og få en o-ring. Har jo kvittering så det bør gå greit. Takk for innspillet!

Posted

Da har den rett og slett ikke fulgt med fra butikken. Det hender jo at slikt blir stjålet. I den ene pakka i butikken var det for eksempel ikke noe multiverktøy. Jeg får gå tilbake og få en o-ring. Har jo kvittering så det bør gå greit. Takk for innspillet!

Se redigering!

Posted

Hah. O-ringen lå faktisk oppi pakkposen. Måtte bare lete grundig... Case solved!

• Like 2