Gå til innhold
  • Bli medlem

Scarpa Cumbre har krympet


Kjetilhd

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et par Scarpa Cumbre der gummiranden foran på skoen har trekt seg sammen og gjort skoen et par størrelser mindre. Har noen andre vært borti liknende? Hva kan eventuelt gjøres? Legger ved noen bilder som viser hva det dreier seg om.

 

Bilde 1498 er slik skoen ser ut da den var ny.

De andre bildene viser min sko. Formen på tåboksen er helt forandret og gnager meg på tærne. Har to knall blå negler som resultat av en dags vandring i krevende fjell. Tipper de faller av om et par tre måneder...

 

Dette er et par dyre og gode sko og jeg vil gjerne forsøke å reparere om ikke det koster all verden.

 

Kjetil

post-11344-0-15083800-1384975470_thumb.j

post-11344-0-79071700-1384975470.jpg

post-11344-0-76301200-1384975471_thumb.j

post-11344-0-73184900-1384975472.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Så vidt jeg vet så krymper all gummi med tiden, bare se på gummilistene på gamle biler. Jeg har hatt noen støvler med gummirand, bl.a Varg Isogaisa, disse er nå altfor trange etter rundt 5 års bruk. Det samme med Lundhags, der krymper hele skoen. Det er mulig en skomaker kan blokke tåboksen ut igjen, men jeg tviler, regner med at sømmer og vulkanisering/liming vil ryke. Det beste er vel å kjøpe en str. eller to for store, så vil de passe perfekt etter ett par års bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.