Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg akto - utskilt


rune1974

Anbefalte innlegg

 

Bottenduken är orginaltillbehör och täcker hela botten på tältet. Att ha fuktspärr nedåt är bra när man sätter upp tältet i regnväder.

 

Er ikkje botnen i innerteltet vatntett? Dette forstår eg i såfall ingenting av. Alle mine telt har vatntett botn i innerteltet. Eg treng ingen ekstra botnduk. Eg har aldri savna botn i forteltet (vel kanskje eingong på eit snødekt tjern med overvatn 2 cm under teltet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jag sparar 50 gram på 10 saker så blir det ett halvkilo. Många bäckar små... Värt att ta till, särskilt om det inte kostar något.

 

Kan man tänka sig att offra lite komfort så kan man ju köra med bara yttertältet, ev. med bottenduk. Då har man fortfarande skydd mot regn och vind även det nog kan dra lite grand. Men i många fall skulle det faktiskt duga alldeles utmärkt. Kan ju vara värt att göra en provtur i alla fall, för att se om det fungerar bra.

Selvfølgelig kan det være greit å lette sekken litt hvis man har anledning til det, men min erfaring er at det gjøres best ved å ta ut ting fra sekken i stedet for å forsøke å redusere vekten på hver ting.

Som turleder har jeg ofte sett folk som skryter av at de har klart å få ned vekta på sekken, men når man så begynner å gå så har de kanskje en halvlitersflaske med vann hengende i beltet og en eller to flasker i sekken.

Hos oss vil det være en sensasjon hvis du går en dag i fjellet uten å finne nok drikkevann, og kanskje renner det også over skoene dine på store deler av turen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.