Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt med god takhøyde


Platon73

Anbefalte innlegg

Har i dag et lettveksttelt og en større lavvo fra Helsport, men ønsker meg et telt for høyfjellsbruk med god takhøyde.

Gjerne bortimot ståhøyde og helst mulig å bære med seg vektmessig.

 

Er det noen som har tips til gode modeller her og gjerne erfaring med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett på Holmeslet Backwood og Explorer og de ser interessant ut.
Jeg har selv ingen erfaring med merket og er litt usikker på vindstabilitet blant annet.

 

Vekta er i hvertfall overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat hatt min første natt med familien på 4 i Bergans Wiglo 4LT. Synes det er et fantastisk telt. Takhøyden er god over hele innerteltet, god plass til 4, godt med lagringsplass og god mulighet for lufting. Bakdelen med slike telt er selvfølgelig vekta på 6,1 kg med innertelt, men synes det er verdt det når hele familien er på tur. Har også et Fjellheimen 4 camp, men den ekstra plassen og takhøyden i Wiglo er helt klart fordelaktig med unger på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat hatt min første natt med familien på 4 i Bergans Wiglo 4LT. Synes det er et fantastisk telt. Takhøyden er god over hele innerteltet, god plass til 4, godt med lagringsplass og god mulighet for lufting. Bakdelen med slike telt er selvfølgelig vekta på 6,1 kg med innertelt, men synes det er verdt det når hele familien er på tur. Har også et Fjellheimen 4 camp, men den ekstra plassen og takhøyden i Wiglo er helt klart fordelaktig med unger på tur.

 

Jeg har endt på en Wiglo 4LT jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endt på en Wiglo 4LT jeg også.

Vurderer sterkt et slikt telt vi også. Så del gjerne flere erfaringer:) Vanskelig å sette opp? Hvor stor er "posen" med teltet i?

Synd vi ikke har mulighet til å få sett på teltet på nært hold før vi kjøper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sterkt et slikt telt vi også. Så del gjerne flere erfaringer:) Vanskelig å sette opp? Hvor stor er "posen" med teltet i?

Synd vi ikke har mulighet til å få sett på teltet på nært hold før vi kjøper...

 

Fikk heller ikke sett teltet først så kjøper basert på tester, hva folk skriver på nett og et par videoer på nett.

Stort sett bare gode tilbakemeldinger på det som jeg har sett i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.