Jump to content

Vintersovepose, Kunstfiber Ajungilak Tyin 5 season eller Carinthia defense 6.

Recommended Posts

Posted

Driver å titter litt på vintersoveposer i det rimelige sjiktet, Har sålangt sett meg ut Ajungilak Tyin 5 sesong, som jeg vet har fått en del god omtale og Carinthia Defence 6 (de nye posene til forsvaret,)

Noen med erfaring med Carinthia sine poser? Carinthian er vel 300 gram lettere og påstått lavere komforttemperatur og 200 kroner lavere pris, men er lite testererfaringer å oppdrive.

Bruksområdet er helgefisketurer for en som ikke er redd for hverken å bæring eller minusgrader :mrgreen:

Annonse
Posted

Har bare litt erfaring fra Tyin 5 og den er bra.

Skal derfor ikke uttale meg for mye om CD6 men jeg ser en parallell til en forsvarets mob pose som jeg har, nemlig at den har glidelåsen oppå.

Slikt er jo litt smak og behag men jeg likte ikke det. Lettere at det trakk ned mot hals hvis den ikke var snurpet helt igjen. Selvfølgelig litt hvordan man sover i posen. Selv snurper jeg aldri hette helt og sover med lue og hals. Men de fleste andre poser har glidelås på siden, mulig de har funnet ut at det fungerer best?