Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Gaustatoppen vs Glittertind.


TheSleepwalker

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

Trenger å oppdatere meg på jakkefronten da min gamle bergans-bruke til alt-jakke gikk av med døden i våres.

Får bergans til halv pris så går for dèt.

Tenker meg en isogaisa som kraftig alpin og generelt om vinteren, men trenger en lettere en til vår/høst.

Gaustatoppen virker som en fin jakke, da den "har overlegen pusteevne" eller noe sånt, men er usikker på holdbarheten og "vanntettheten" da den har en del sømmer, og glidelåsene ikke ser spesielt tette ut.

Glittertind skal jo være en lettvektsjakke, men den har den gamle "vanlige" dermizax-membranen, og ikke NX. Har en jakke med GoreTex Paclite som fort blir veldig klam(lettvekter)

Har brukt softshell, og pacliten kun til regnjakke(nå er den ikke videre vanntett lenger heller da...) frem til nå og lurer om om en av jakkene over vil være en god erstatning(så jeg får ned pakk- volum og vekt), eventuelt hvilken jeg burde gå for.

-Gå i fjellet.

-Noe vinterbruk.

Noen erfaringer med noen av jakkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.