norpixx Skrevet 8. august 2012 Skrevet 8. august 2012 Heisann, lurer på hva dere har i sekken når der skal på tur som Besseggen.
Ranglefant Skrevet 8. august 2012 Skrevet 8. august 2012 Termos med noe varmt å drikke, matpakke (brødskiver) samt noe god snacks (nøtter, sjokolade osv). På Besseggen må du vel også bære med deg drikkevann, så en 1,5 liters flaske er nok lurt å ha med seg.
Tor Einar Skrevet 9. august 2012 Skrevet 9. august 2012 Heisann, lurer på hva dere har i sekken når der skal på tur som Besseggen. Nok vann og mat som gir stabil mage. Fra Bandet og over Veslefjellet er det ikke tilgang på vann eller særlig mulighet for private gjøremål. Dette utgjør ca halvparten av turen.
Larsdx Skrevet 9. august 2012 Skrevet 9. august 2012 100 g sjokolade og ca 100 g nøtter og rosiner. Spis en god frokost før start...
peik Skrevet 9. august 2012 Skrevet 9. august 2012 Nok vann og mat som gir stabil mage. Fra Bandet og over Veslefjellet er det ikke tilgang på vann eller særlig mulighet for private gjøremål. Dette utgjør ca halvparten av turen. Nok av steder å fylle vannflasken underveis.
norpixx Skrevet 9. august 2012 Forfatter Skrevet 9. august 2012 Takk for svarene. Dette blir sikkert bra. Alt er ordnet og avreise er i morgen. Håper værgudene holder det de lover.
Tor Einar Skrevet 10. august 2012 Skrevet 10. august 2012 Nok av steder å fylle vannflasken underveis. Som sagt, halvparten av turen er det ikke tilgang på vann.
peik Skrevet 10. august 2012 Skrevet 10. august 2012 Det er et strekk på ca 4-5 km fra Besseggen og over Veslefjell hvor det ikke er tilgang på vann. I tillegg tror jeg at jeg hadde unngått å hente vann fra Bessvann. Her er det mange som raster og har toalettbesøk ned mot bredden av vannet. 1
norpixx Skrevet 11. august 2012 Forfatter Skrevet 11. august 2012 Da er turen over. Besseggen var kanonbra og været var strålende, ikke vind. Halvparten av maten tok jeg med ned igjen. Takk for tipsene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå