Gå til innhold
Tjuvfiskern

Fisketips/-steder Rogaland (Stavanger Sandnes, Bryne)

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ganske nyinnflyttet til Stavanger, og lurer på om noen har noen gode plasser å anbefal? Kystfiske (svaberg, havfiske osv.) er forsåvidt dekket, da jeg steller meg opp og kaster ut ganske uhemmet.

Ferskvannsfiske her sørvest er derimot litt vanskeligere siden mine lokalkunnskaper er dårlige. Har vært i Limavannet og kjørt videre innover til Time kommune og Tjålandsvannet. Her fikk jeg forøvrig fisk - på størrelse med sluken... :roll:

Har noen her fiskesteder å anbefale? Slukfiske altså.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lutsivannet utenfor Sandnes? Veldig lenge siden jeg var der selv nå, så jeg vet ikke hvor bebygd det er rundt. Husker vannet som er flott padlevann med gode fiskemuligheter: Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lutsivassdraget er stort og det er ikke så lett å få fisk fra land, men stort sett så kan du fiske hvor du vil langs hele vassdraget. Kronen Gård leier ut kanoer hvis du vil ha deg en sving utpå.

Ellers kan du jo forsøke Storamoset som ligger på veien til Undheim, der Rv 504 og Rv 505 møtes. Her kan du få fin fisk hvis du er heldig.

Du kan også fiske stort sett over alt i Bjerkreimsområdet og hele veien langs Rv 45 fra Ålgård til Sinnes, unntatt i Dirdalselva som er lakseelv og hvor du må ha fiskekort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Petter Borgås
      Hei.

Jeg planlegger tur i Huldreheimen i mars, og de første dagene av turen blir alene. Er det noen som vet om utleie av nødkommunikasjon, evt leier ut privat? Ønsker å ha denne sikkerheten med meg, men har ikke råd til å investere i dette akkurat nå.
    • Av Kjell Iver
      Ja - som temaet tilsier - skal vi prøve oss på en fotokonkurranse i 2013? Vi hadde jo stor oppslutning om dette forrige gang - men det begynner å bli noen år siden nå.

Tenkte å gjøre det enkelt og temabasert - slik at vi har en fototråd med tema januar - i Januar , februar i Februar osv. Når det gjelder å plukke vinnerbilde - så er det kanskje naturlig at vi i Fjellforum plukker ut 10 kandidater som går til avstemming blant alle medlemmene - eller om andre har gode ide'er så gi beskjed.

Når året er omme lager vi en Fjellforumkalender 2014 som folk forhåpentlig vil kjøpe - og de som har bidratt i kalenderen får den gratis som premie.
    • Av mariussteen
      Hei! akkurat fått meg en gasslykt ( Primus Mimer Lantern)
      En forsåvidt ganske stor gasslykt som skal tilsvare 120 eller 160 watt (husker ikke).
      Men jeg har klart og få en sprekk i glasset på den siden jeg gjorde det man ikke skal gjøre, nemlig fyre den opp med hull i glødenettet.
      Så ser jeg at de til micron lantern selges nettingring som erstatning for glass. du får da ikke like bra lys. men varmen spres bedre og den får du jo heller ikke hull bare ved og brenne. Er det noen tips til hvordan man evt. lager dette selv, eller er det noen som vet hvor det selges?
    • Av Kjell Iver
      Sjansen for å ta et slikt bilde er ikke særlig stor

Dette unike bildet er tatt 21. oktober i Grytdalen i Orkdal kommune. Fotograf Arne Hugdal trodde knapt sine egne øyne. Foto: ARNE HUGDAL

Les artikkelen i Skjult lenke - logg inn for å se den

Det må være en utrolig opplevelse å få se noe slikt - og også klare å fange det i kameraet.

Noen som har opplevd noe lignende?
    • Av karenjes
      Hei!
      Vi er noen studenter på NTNU som undersøker muligheten for å lage en skikkelig bra hengekøye. Vi trenger hjelp til å svare på denne undersøkelsen:
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      Den tar under 2 minutter å ta, så svar nå

Har du ellers noen erfaringer med å sove i hengekøye ute i naturen?
      Hvorfor kunne du tenke deg å prøve hengekøye /hvorfor ikke?

All hjelp er god hjelp!
      Karen
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.