Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvem bør få kjøre scooter og kopter ?


panda

Anbefalte innlegg

Annonse

He he, det stemmer, jeg er den "Adlertag" som herjet på milforum for noen år siden, tenk at du husket det. Dessverre var milforums krav til politisk korrekthet, blygsel og lav takhøyde alt for strenge til at mine innlegg kunne passere. Hvis du også er IntOps-veteran kan jeg foreslå norvet.net-forumet, der er ytringsfriheten bedre ivaretatt.

La meg også kort få kommentere din forbløffelse over folks evne til å hisse seg opp for småting. Jeg klarer ikke å provosere noen selv om jeg prøver. Men heldigvis er det enkelte som lar seg provosere. De lar følelsene sine ødelegge for dømmekraften sin, og jeg har en misstanke om at denne typen folk med litt dårlig impulskontroll også ofte er konemisshandlere. Vi har noen slike på jobben også, at uansett hva du sier eller gjør så er disse folka kronisk irritable og hissige. Det ligger i genene dems, så vi bør vise forståelse og slutte med unødvendig provosering, selv om det er gøy.

At mine innlegg alltid er satt på spissen for å provosere og trolle er ikke sant, det bare føles slik fordi ensrettingen på forumet er stor. De fleste på fjellforum tenker likt, og er hjernevasket når det gjelder sporløs ferdsel og naturvern. Når noen da skriver at det er Ok med kopter og scooter, så vil mange føle det som provosering og trolling. Men jeg har kjørt motorsykkel i mange år, og hvis du logger deg inn på et mc forum der de har mange som kjører crosser eller scooter, og sier at du vil forby vettløs kjøring i verna landskapsområder eller nasjonalparker, så kan jeg garantere at flertallet vil påstå at du kun provoserer og troller. Folk som kjører scooter/crosser/kopter har en sterk egeninteresse av minst mulig hindringer for å drive med sin hobby, og vil derfor ikke være lydhøre ovenfor argumenter som vil begrense disse aktivitetene. Dette er enkel logikk og viser at verden ikke kan deles inn i ond eller god, men at det kun finnes motsatt retta viljer.

LarsD, du skriver selv i ditt innlegg over her, at uføre ikke bør få spesialtillatelse til å kjøre scooter i villmarka. Prøv å skriv det på et forum for uføre, og jeg kan garantere at du vil bli kallt for troll. Du skriver også at musikere ikke bør få spesialtillatelse til å kjøre kopter opp til fjelltopper for å holde konsert. Prøv å skrive det på et forum for musikere, og jeg kan igjen garantere at du blir kallt for troll. Folk som sitter i en kjeller hele dagen og blåser i messinginstrumenter eller drar i felestrenger har ingen forutsettninger for å forstå naturvern, fordi det ligger utenfor deres interesse og fatteområde. Den enkleste reaksjon blir da å kalle alle med andre meninger for troll. Dette litt artige fenomenet kalles for Godwins Lov, og bidrar til å ødelegge gode diskusjoner og debatter man ikke ønsker å ta. Vi ser det samme i avisene, sosialistene ødelegger innvandringsdebatten ved å kalle FrP for nazister, og Sponheim trakk seg fordi han mente at resten av Norge har et rasistisk menneskesyn og vi går i brun retning fordi vi ikke stemte på ham. Ha ha, jeg bare ler av sånt.

Du rører endel her. Jeg skjønner godt hva du mener og er forsåvidt ikke helt uenig. Men utsagnet om at "sosialistene ødelegger innvandringsdebatten ved å kalle FrP for nazister" er så sleivete at det bør kommenteres - Nei, det er ikke et fellestrekk for "sosialister" at de kaller FrP for nazister, dessuten ligger dette litt vel nært å antyde at de som derimot måtte kalle FrP for nazister er alle sammen sosialister - og altså ikke spesielt oppvakte skittkastere. Det som er sant er at det finnes noen på venstresiden som ødelegger debatten ved å kaste skitt, akkurat som det finnes folk på høyresiden som kaster skitt om venstresiden. Når vi snakker om å være svak, så må jeg si at det er litt pinglete å syte over dette. Noen folk kaster skitt, sånn er det, lev med det og vi får la være å være så ynkelige å prøve å gjøre oss selv til ofre for at folk skal synes synd på oss eller fremme krav på noen form for oppreisning. Det er en dårlig trend å antyde at man burde få rett i en sak fordi en som var uenig en gang kalte en for noe stygt. Du raljerer dessuten litt vel mye når du ramser opp, eh, "minoriteter"... Jeg vil da vitterlig påstå at noen av de er mer eller mindre aktuelle å diskutere i denne tråden, andre komplett likegyldige som heller blir dratt fram for å lufte litt frustrasjon?.. Nok om det. Tilbake til tråden.

Er det penger eller demokrati som avgjør hvem som er sterke? Hva vis flertallet stemmer for at et mindretall pengesterke ikke skal få lov til å fly eller kjøre inn på fjellet? Uansett om man er musiker, jeger eller kjører motorsykkel?

Er du kategorisk uenig i at det er mulig i å gjøre "svake" sterke ved å introdusere de for fjellheimen med helikopter eller skuter, for å så oppfordre de til å gjøre hjemmeleksa si ordentlig slik at de tar neste turen for egen maskin? Altså at det rett og slett ikke kan brukes som en investering i noe som vil gi en bedre avkastning enn dersom bare pengesterke gjør det for egen forlystelse!

EDIT: Bare for å bli misforstått rett. Jeg anklager deg ikke for noe som helst, men vil bare presisere at ved å du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å generalisere sånn som du gjør. Jeg tror jeg tar poenget ditt, og det er grei skuring å diskutere det i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.