Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på sykkelstativ til takbøyler på bil?


*ingunn*

Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg sykkelstativ på bilen. Har to sykler. Har vanlige lastebøyler fra før av som vi har skiboksen festet på om vinteren. Det står max 50 kg på de.

Noen som vet hva slike sykkelstativ koster? Og blir det stabilt nok, med tanke på eventuell langkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg kjøpte nylig nytt sykkelstativ på Torshov Bilrekvisita som har avdelinger i Oslo og omegn. Dette stativet er for montering på hengerfeste, har feste for tre sykler og er meget solid. Det er det beste sykkelstativ jeg har sett så langt og har nøkkel for fastlåsing. Jeg husker ikke prisen eksakt, men mener det var rundt 500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de sykkelstativene er geniale, særlig i ditt tilfelle hvor du kan låse de fast. Men vi har ikke hengerfeste, og toyota sa det kostet 3000 kr for dette + 3000 kr i montering! :lol: Svindyrt!

Så da blir det ikke aktuelt, siden vi kun har behov for å frakte sykler og ikke henger.

Finnes det mulighet for å låse syklene fast i slike takstativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor prisvariasjon !

Flere av de billige er helt OK (under 200 kr) selv om de virker slarkete, -forutsatt at de passer rørdimensjonen på sykkelen din og at du aksepterer at det er et billigprodukt uten lås.

En fordel oppdaget jeg da jeg kjørte bilen inn i carporten, sykkelen gled pent av nesten helt uten skade på bil eller sykkel. Til og med stativet kunne "gjenbrukes" etter litt mekking

knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.