Jump to content

Reparasjon av lavvu glidelås

Recommended Posts

Lurer på om noen har noen tips til hvor man kan få utført reparasjon av glidelås for lavvu/telt, samt priser på dette?

På fjorårets høstjakt blåste det en del, og da lavvo iåpningen kke ble skikkelig lukket ble glidelåsen til slutt ødelagt på midten.

Dette fører til at man bare kan dra den ned halvveis. om jeg den lenger ned hopper den ut av sporet (den mangler en eller fler av "taggene") og jeg er nødt til å banne og steike for å få glidelåsen på plass igjen. Uansett er det ikke aktuelt å bare ha en åpning som bare kan lukkes halvveis.... Ser for meg at hele glidelåsen antagelig må byttes.

Det er en billig lavvu, ikke noe kjent merke. Tror jeg har gitt rundt 1500kr for duk/stenger/gulv, ergo gidder ikke koste på den altfor mye for event. reparasjon, da går den heller i søpla.

Nen som vet om noen som ordner med slikt, hvor man kan sjekke, priser etc?

Jeg holder til i Oslo så fint om noen har noen tips i dette området også.

Setter pris på alle tilbakemeldinger :)

Hei.

Det finnes en rekke mindre systuer rundtom i Oslo, De aller fleste av dem fikser det rimelig raskt vil jeg tro.

Alt etter hvor du bor (og muligens litt skille i pris) så finnes det bl.a. en systue ved navn Lass på St.Hanshaugen og jeg vet at det er en systue på Grorud T-banestasjon som averterer med rep av kalesjer o.l. så de burde nok fikse biffen.

• 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By tesk
      Jeg var i kontakt med Helsport for å få kjøpe en ny topphatt til min Varanger 8-10 camp etter at jeg hadde brent den originale. 

Ble enig med en hyggelig dame hvilken topphatt jeg skulle kjøpe fra hjemmesiden til Helsport
      https://www.helsport.com/no/sok/?query=Topphatt 8-10
      Siden min lavvo har innvendig regulering valgte jeg produktet «Topphatt 8-10, innvendig regulering»
      Til min store overraskelse var det en lang pakke som kom i posten. Topphatt med spiler? Jeg har ikke spiler i den originale topphatten. Noen som vet hva jeg bør velge for å få en topphatt uten spiler, men MED innvendig regulering?

• By Franke
      Helsport Lavvo ovn:
      Slenger ut mitt inntrykk av lavvo ovn.
      Tungt, men jaggu er det deilig å kunne lage mat, både oppå og inni, holde seg varm, eller veldig varm ( alt ettersom hvordan du fyrer), mulighet for å tørke våte klær og unngår at det blir klamt og fuktig inne.
      Denne investeringen angrer jeg ikke et sekund på. 
      - tungt, ca 15 kilo 
      -stort volum
      - noe kostbart

+ alt er glemt når den er varm og vi sitter i
      bar overkropp, med taco i hånden😊

Terningkast: 
      vekt: 3 av 6
      volum:3 av 6
      komfort:6 av 6
      pris:5 av 6

(edit: Bruk en klosett kost til rengjøring, puttes inn i et pipe element.)

Noen bilder lånt fra Helsport sine sider.

• By LitekH
      Hei! Ønsker å få isolert pipen som går gjennom innerteltet i min Helsport lavvo. Har noen prøvd å pakke inn pipen i brannteppe? Ser at de tåler 550 gr. C men lurer på om det er nok. Teppet er i glassfiber og silikon og ønsker ikke å få giftig gass eller andre problemer. 
      Fint hvis noen har testet ut dette og kan gi meg en tilbakemelding.
    • By Familie-camperen
      Hei allle! Har en Helsport Nordmarka 6 lavvo, med bunnduk. Skulle gjerne hatt en innerduk til lavvoen, for å unngå for mye kondens etc. Ser ikke ut til at produsenten lager innerduk til denne modellen. Noen som har noen tips til hvodan dette kan løses, event. om andre produsenter lager innerduker som kan passe til seksmanns-lavvoen fra Helsport Nordmarka? 
    • By alfalfaspire
      Hei! 
      Har en gstove med vindu, og har sett meg lei på at det fine lyset går mot utgangen.
      Tenker å lage et hull mot siden av lavvoen slik at ovnen kan vende innover og at jeg slipper så lang pipe. Har sett en hvit lavvo spm har ovnen ut av et vindu på siden, men ikle testet den.
      Har noen erfaringer eller tanker rundt dette? Hvilke materialer jeg bør bruke der røret møter duken osv?
      Setter pris på alle svar😊
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy