Jump to content

Helsport Austfonna sovepose

Raines

Recommended Posts

Hei Fjellfolk:)

Skal kjøpe meg en ny sovepose ,som skal brukes vår sommer og høst.Primært på snaufjellet.

Er det noen som erfaring med Helsport austfonna,som kan fortelle litt om den.

Synes vekten ikke er så ille og det er lite pakkvolum.

Svar mottas med Takk:)

Annonse

Jeg har denne type soveposen og er veldig fornøyd med den. Har lugget i den i ned til 12 kalde og frøs ikke noe selv om den ikke er en vinterpose. Hadde selfølgelig ulltøy og flis i soveposen da. På sommeren er denne posen veldig deilig og ligge i og det blir ikke for varmt.

PS: den må ikke være for lang vist du skal bruke den på vinteren. ;)

Jeg har denne type soveposen og er veldig fornøyd med den. Har lugget i den i ned til 12 kalde og frøs ikke noe selv om den ikke er en vinterpose. Hadde selfølgelig ulltøy og flis i soveposen da. På sommeren er denne posen veldig deilig og ligge i og det blir ikke for varmt.

PS: den må ikke være for lang vist du skal bruke den på vinteren. :wink:

Hei!

blir lit "off topic" det her men når du snakker om Flis mener du da det som helsport selger som tilbehør? som skal gi +8 grader eller har du selv på deg flis?

Har selv Haukeli dun http://www.helsport.no/no/Infosenter/Spesial_og_eldre_soveposemodeller/Haukeli_dun

alså helsport har det her http://www.helsport.no/no/produkter/TILBEHOR/Soveposer/Lakenpose%20Fasong

"

Størrelse : 85x225cm

Vekt: 550 g

Stoff: Micro Fleece Polyester

Isolasjon: Øker komforttemperaturen med ca.8°c

Farger: Blue

"

lurer på og bruke den her på lett vintertur i marka men hvis det krypter noe særlig under -7 så tror jeg ikke det blir noe spesie bra opplevelse uten noe ekstra beskytelse :)

Silkeposen til Heslport veg 400g mindre og gir framleis berre 2 grader mindre, for ikkje å nevne at silke er betydeleg meir behageleg å ligge i enn fleece.

Ser strengt tatt ingen god grunn til å velge fleece over silke, så lenge temperaturane stemmer.