opas Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Heisann ærede fjellfolk! Jeg kjøpte litt knask fra Outnet og fikk pakken i går. Kjøpte b.l.a en Primus Powerlighter som denne : http://www.outnet.no/no-primus/power-lighter-power-lighter-3-red.php Den kommer uten gass av "sikkerhetsmessige grunner" og skal fylles med butangass , det står i beskrivelsen som følger : "For påfylling, snu tenneren opp ned, fyll den til maks. 3/4 ved å trykke munnstykket på gassbeholderen mot ventilen, vent deretter i minst 5 minutter før du bruker lighteren." Og da er det mine grå begynner å svime litt Vet noen om man rett og slett bruker en vanlig "primus-brenner gassboks" og trykker påfyllingsventilen på lighteren ned på gassboksen ? Eller er jeg helt på viddene her Siter
Balle Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Hei. Har ikke en slik selv, men er ganske sikker på at du skal fylle på fra en vanlig lightergass-flaske. Kjøpes på bensinstasjonen. Siter
TomWithoutVom Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Du kan bruke vanlig gassboks til gassbrenner, men, da trenger du en adapter med gjenger i den ene enden og dyse i den andre. Primus har laget en sånn. Hvis ikke kjøper du lightergass på vanlig sprayboks og fyller stormlighteren med. I begge tilfellene funker påfylling best for meg med lighteren "på hue". Siter
opas Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Skrevet 26. januar 2012 Tusen takk for svar. Da tar jeg en tur på XXL og ser hva de har. Er lightergass butangass ? Siter
Koppen Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Ja, og du får det på mange kiosker og dagligvareforretninger også. Siter
opas Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Skrevet 26. januar 2012 Ja, og du får det på mange kiosker og dagligvareforretninger også. Supert , kan være greit å slippe og gå innom XXL , har en uvane med å komme ut derifra med ting jeg egentlig ikke skulle ha Siter
thostr Skrevet 27. januar 2012 Skrevet 27. januar 2012 Biltema har lightergass til en rimelig penge, hvor det også kommer med fyllestuss for alskens rare hull og patenter. Siter
opas Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Skrevet 27. januar 2012 Biltema har lightergass til en rimelig penge, hvor det også kommer med fyllestuss for alskens rare hull og patenter. Takk for tips! Fikk ikke kjøpt i dag så da må jeg se om jeg ikke rekker innom biltema i morgen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.