Gå til innhold
  • Bli medlem

14.12.1911


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Hva gjør du i dag 14.12.2011 for å hedre Roald Amundsen, Olav Bjaaland, Helmer Hanssen, Sverre Hassel og Oscar Wisting som nådde polpunktet den 14. desember 1911 ?

Og ble med dette de første til å nå det sørligste punktet på kloden.

Jeg tar meg en tur på Åsnes Amundsen fjellskia for å minnes bragden... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg feirer med å poste en kritikk mot Jan Gunnar Winther & co, som tok fly inn til sydpolen fordi det var viktigere å drikke vin med Statsministeren enn å komme en dag for sent.

Først skal Winther, for Polarinstituttets (og dermed skattebetalernes) penger, få gå på guttetur til Sørpolen. De skal formidle klimaproblematikk og polarhistorie, samtidig som de hedrer Amundsen & co for den store bragden. Der står han, flydd inn til polpunktet, og legger ut om at ekspedisjonen var vellykket fordi de har blogget.. :cry: Klimaet har han holdt kjeft om etter at han fløy inn...

Kudos til Ulvang og Jølle, som valgte å gå selv om de ikke rekker feiringen. Det gir mye mer heder til Amundsen. Man er prisgitt de ekstreme forholdene der nede, og skal ikke kunne rekvirere fly for å dra på fest.. Lederen for Polarinstituttet sender et utrolig dårlig signal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.