Mathern Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Hei! Skal på en firedagers tur til Hvaler nå, og har nettopp anskaffet meg Primus Omnifuel. Skal bruke den 2-3 ganger om dagen og lurer dermed på hvor mange liter jeg burde ta med av drivstoff? og; hvilket drivstoff burde jeg bruke? hvilket er mest effektivt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borgern Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 På denne tiden kan du godt kjøre gass. Bråker mer enn en vanlig gassbrenner. Ellers på året kjører jeg renset bensin eller miljøbensin. Siste kjøpes på bensinstasjon i 4 liters kanner. Pr liter blir det en del billigere enn gass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathern Posted September 11, 2011 Author Share Posted September 11, 2011 Har den 4 takts akylatbensinen nå. Hvor mye burde jeg ta med meg? Skal lage middag evt litt kveldsmat hver dag i tre dager. og en frokost. Holder 1,5 liter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pikachu Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Såfremt til at du ikke skal fyre masse for varmen sin skyld burde 1,5 liter holde til matlaging i 4 dager. Du kan evt brenne den på gass på denne årstiden, det er mer brukervennlig enn bensin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borgern Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 På en 2 netters tur bruker jeg ikke opp 0,6 flaska. Det er da tur med litt vannkoking om morgenen til kaffe og middagslaging. Altså ikke noe oppvarming av telt og slikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts