Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste kart over Jotunheimen (øst)


hafting

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skulle til å kjøpe kartet jotunheimen aust, men så oppdaget jeg at cappelen/Damm har kommet med et konkurrerende produkt.

Det skal ha både 1:100 000 på den ene siden og 1:50 000 på den andre, og være i "værbestandig" papir - høres jo bra ut, men er det noen som har brukt det ?

På "Bokkilden.no", hvor jeg hadde tenkt å kjøpe kartet, står det ikke engang hvilket område kartet dekker....

Alle tips mottas med takk..

-t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gis ut kart fra mange forskjellige firma. Jeg ville ikke være så opptatt av hvem som har laget det, men heller se på behov jeg har.

Det jeg setter som en av de viktigste kriteriene er at kartet er nytt og oppdatert. Så utgivelsesdatoen er viktig.

Et annen viktig kriterie, som jeg synes er viktig, er opplysninger i kartet, da tenker jeg først og fremst på slike tillegg som ikke ligg i grunnkartet. Farge på stinett, uthevet symbol for serverdigheter, kulturminner (f.eks dyregraver) overnattingsteder osv.

Kartografien kan også være litt forskjellig. Noen kart gis ut med skygge. Det gjør kartet mye mer lesevennlig. For noen kan det være viktig.

Hvilke område dekker kartet. Holder det med ett kart.

Holdbarheten bør også vurderes.

Pris?

Jeg har kjøpt kart fra mange forskjellige kartleverandører, og synes alle gjøre en god jobb. Personlig er det noe jeg liker bedre enn andre ting.

Jeg har både kart fra Damm/Cappelen, Ugland og Kartverket i mitt kartlager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.