Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med EcoExpeditions i Nepal de senere år? Haster!


Anbefalte innlegg

Hei! Vi er to venninner som planlegger 3 ukers trekking i Nepal til høsten. Det står mellom Everest Basecamp og Island peak med Hvitserk og Ultimate Everest trek (Gokyo lakes, Cho La-passet, Kala Plattar etc). med EcoExpeditions. Hvitserk virker å ha et strømlinjeformet opplegg, gode og informative dagbøker fra tidligere turer, samt folk på kontoret som velvillig deler informasjon og erfaring fra sine egne og andres turer. Fra EcoExpeditions får vi tilnærmet null informasjon og blir litt rådville, de driver mao ikke særlig god markedsføring av egne turer på noen måte utover infoen du kan finne på nett (ingen referanser eller dagbøker).

Har noen erfaring med dem fra Nepal? Hva var isåfall bra/mindre bra? Vil dere alt i alt anbefale dem? Vi snakker jo tur i 3 uker, mye penger og høyde opp til 5600 m, så vil gjerne være sikre på at vi ikke blir skuffet over valg av turoperatør, selv om vi vet at mye avhenger av guide osv. (Hvitserk bruker norsk turguide og bærere fra ett og samme sherpafirma som de har brukt i 13 år, så det virker som et innarbeidet og godt samarbeid). Hovedsherpaen jobber visst i Norge hver sommer også, og er derfor godt kjent med norske turvaner- og turgåere.

Vi har tenkt til å melde oss på i dag helst - pga. sommerferie og fordi det bare er 3 ledige plasser igjen på den ene turen, så om noen ser denne meldingen og har egne erfaringer eller vet om andres, blir vi veldig glade for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen erfaring med Eco Expeditions, bortsett fra at en titt på nettsiden, og fraværet av turinformasjon vitner om en ikke så veldig aktiv og proff organisasjon. Har selv reist med Hvitserk til Nepal på den turen dere vurderer og var kjempefornøyd. Bra opplegg, god informasjon fra kontoret både før og etter tur, og dyktige guider. Den norske guiden var veldig flink, hadde mye høyderfaring og god kunnskap om førstehjelp/medisinbruk. I tillegg var det en sikkerhet for oss at Hvitserk kontoret alltid stod parat til å hjelp dersom noe uforutsett skulle oppstå.

Hovedsherpaen jobber i Norge hver sommer hos Nord Norsk klatreskole, og Hvitserk bruker de samme bærerene og det samme lokale apparatet på hver tur, det var solid og trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har rest med både hvitserk og eco.

reste til elbrus med hvitserk og la meg si det som sånn: der er grunner til att jeg ikke reste med de til kilimanjaro.

eco arrangerte våres tur til kili. ikke noen norsk reseleder men allt fungerte perfekt. vi ønsket å gjøre noen små forandringer(flytte ekstra dag til etter turen istedent for før turen. den var satt in hvis bagasjen ikke kom frem hvilket den gjorde)og vips så reste vi opp på fjellet dagen etter.

en annen ting er prisforskjellen. den er stor mellom de to firmaene. hvitserk sier att de har bemanning 24/7. javisst men det har guidene som du er på tur med og. hva kan en kontorist gjøre i oslo når du har trøbbel i nepal? snakk med guiden. norsk guide, tja kanskje våres gruppe var uheldig med guiden(på elbrus) eller att "guiden"hadde en dårlig tur. imponert er jeg ihvertfall ikke.

jeg var i kontakt med eco for en reise til mustagh ata som jeg dessverre ikke kunne reise på men hvis jeg skal ut på tur og må velge mellom de to, så velger jeg eco

god tur

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.