Jump to content

helsport fjellheimen nokon som har kjøpt den og testet den ?

skoging

Recommended Posts

skal ha me en ny sekk å vurdere den stert opp til bergans trollhetta men denne fjellheimen sekken er beregnet for rygg lengde på 51 cm kor måler en det fra til ? eg er 192 cm lang . vil denne sekken passen me ?

Annonse
skal ha me en ny sekk å vurdere den stert opp til bergans trollhetta men denne fjellheimen sekken er beregnet for rygg lengde på 51 cm kor måler en det fra til ? eg er 192 cm lang . vil denne sekken passen me ?

Som de fleste sekketrådene på dette forumet konkluderer med:

Ja, det kan godt hende at iflg katalogen, så stemmer din rygglengde med det som er oppgitt. Ja, det kan godt hende at mange er fornøyde med passformen. - Betyr likevel ikke at den kommer til å passe din rygg! Man kan spørre og grave så mye man vil, men du kommer likevel ikke unna at for at du skal vite om den passer eller ikke - det må prøves!

FYI: Alle oppgir slike mål basert på sine egne beregninger, Helsport har kanskje 51cm, og så har Gregory +2 cm og Bergans kanskje -3cm. Hvis ikke det ikke er oppgitt fra Helsport, tror jeg det bli vanskelig å finne målemetoden noen andre steder. I tillegg er det vanskelig å måle dette akuratt på samme måte, dvs du kan få et par cm slingringmonn. - Det må prøves!

Det at du er 192 høy, spiller forsovet veldig liten rolle da rygglengden og enda viktigere; formen på ryggen, varierer kraftig fra person til person. - Det må prøves

Som du skjønner - cirkamål gir deg bare cirkaresultat. Enkleste og eneste måten for å finne ut om den passer deg = DET MÅ PRØVES!:)