Gå til innhold
  • Bli medlem

2K topper


sherpa

Anbefalte innlegg

Annonse
Eller bare 1000 enkelt og greit. kg km kb etc

Forøvrig like greit at det ikke finnes 2yotta topper i norge da :P

Det var som jeg trodde, men synes det hadde vært riktigere å bruke "M" som er romertallet for 1000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K/kilo er kanskje det metriske systemet vi bruker i Norge, men her har vi nok adoptert bruken fra engelsk/USA. Tipper det dukket opp i forbindelse med årtusenskiftet og alle datamaskiner som skulle gå bananas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det skal sjølvsagt vera "k" og ikkje "K".

Og skal ein bruke romertal, så skal det vera "MM" og ikkje "2M".

For å vise kva som skal vera 2000, vil det sjølvsagt vera meir informativt å kalle det for "2km" eller "MMm".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut
K/kilo er kanskje det metriske systemet vi bruker i Norge, men her har vi nok adoptert bruken fra engelsk/USA. Tipper det dukket opp i forbindelse med årtusenskiftet og alle datamaskiner som skulle gå bananas.

Jeg tror jeg kan huske å ha sett at begrepene milliliter, centimeter, desiliter og kilometer gaaanske lenge før årtusenskiftet;), men at det ble mer vanlig å forkorte kilo med k/K etter Y2k ble et begrep er jeg enig i.

Det var som jeg trodde, men synes det hadde vært riktigere å bruke "M" som er romertallet for 1000

Dette skjønner jeg ikke logikken i, vi teller da ikke med romertall til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.