Jump to content

Fisketur mellom Oslo og Trondheim i sommer

Recommended Posts

Posted

Jeg bor i Oslo, og min turkammerat bor i Trondheim.

Har vært i Femundsmarka, så vi ønsker å være i et annet området enn Femundsmarka.

Ønsker å være i et området med mest ørret.

Har dere noen forslag?

Annonse
Posted

Hva med Dovrefjell? Om ikke akkurat midt i mellom Oslo og Trondheim ligger det i alle fall sør for Trondheim og nord for Oslo... jeg er ikke helt sikker på hvor godt fisket er der, men jeg har da dratt opp noen stekeørreter i elvene der. Fantastisk natur (om man er glad i snaufjell) og gode muligheter for å oppleve villrein, moskus og fjellrev hvis man er heldig.

• 3 weeks later...
Posted

Kjører du over Dovrefjell og inn mot Oppdal kommer du til et kryss hvor du kan ta av inn mot Nerskogen og Rennebu. Der finner du utrolig fin natur og godt fiske i både elver og vann. Hvis ikke kan du jo reise fra Røros og nordover inn mot Sælbu. Har hørt at det skal være fint der også.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Jeg fikk ingen fisk. Det var under 10 grader mens jeg var der, så det kan være noen av årsaken.

Snakket med en som brukte mark og søkke, og han hadde fått 3 fisker på halvkiloen.