Fimax Skrevet 7. mars 2011 Skrevet 7. mars 2011 Dere som har Nallo, hvor lang personlengde mener dere er maks, for at ikke soveposeenden skal komme i mot duken? Jeg er 187cm og har et par hundre døgn i Nallo 2, både vinterstid og sommerstid. Sommerstid, med tynt liggeunderlag og sovepose, og når teltet står helt stramt, er det langt nok. Vintertid, når jeg har oppblåsbart underlag, soveposen er stor og teltet subber litt pga snøføyka er teltet alt for kort. Jeg vil tippe at en person på 180 vil kunne ligge under slike forhold uten større problemer. Siter
qwer993 Skrevet 7. mars 2011 Skrevet 7. mars 2011 Jeg er 187cm og har et par hundre døgn i Nallo 2, både vinterstid og sommerstid. Sommerstid, med tynt liggeunderlag og sovepose, og når teltet står helt stramt, er det langt nok. Vintertid, når jeg har oppblåsbart underlag, soveposen er stor og teltet subber litt pga snøføyka er teltet alt for kort. Jeg vil tippe at en person på 180 vil kunne ligge under slike forhold uten større problemer. Og soveposene, er de 220cm? Siter
Lompa Skrevet 7. mars 2011 Skrevet 7. mars 2011 Er man alene i teltet er det jo litt greiere. Da kan man legge seg diagonalt. Siter
afe Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Vinterstid når det likevel ikkje er mygg, brukte eg ligge med hovudet mot den snønedtrykte bakveggen, og føttene ut i ytterteltet (i friluft over gropa). Siter
qwer993 Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Det går jo bra så lenge det ikke fyker snø inn. Nammatj virker som et litt for lite telt etter min smak. Men som du sier så er det jo kompromisser hele veien. Siter
afe Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Nammatj virker som et litt for lite telt etter min smak. Men som du sier så er det jo kompromisser hele veien. Eg kjøpte det den gongen eg fortsatt hadde tru på heilårsteltet. No har eg eit større vintertelt, eit mindre og lettare haust/vårtelt, og eit endå lettare sumartelt. Men dersom eg skal på ryggsekktur på kaldaste vinteren, så vert det nok nammatj. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.