Gå til innhold
  • Bli medlem

Gregory z55


mortimeir

Anbefalte innlegg

Noen som har denne og kan gi litt tilbakemeldinger? Sett på klikk.no best i test. Vil arcteryx axios være et bedre alternativ til mitt bruk?

Tenker å kjøpe denne. Bruket vil være dagstursekk vinter, evt hytte til hytte sommerstid. Dagstur vinter med fjellski og randonee topptur. Bl.a. ha med ME annapurna - så da blir en 35liter som jeg har per i dag litt for liten, og bora95 litt for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 år senere...

Jeg har denne selv, og er veldig fornøyd! :thumbsup:

 

Godt å høre!   Etter litt søking ser det ut til  at de fleste som har sagt noe om denne er rimelig godt fornøyd. Venter dog til helgen med å dra kortet, titter litt til...men har nå flere Gregory sekker fra før da..så det går vel den veien her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en test (fra 2014) av 11 dagstursekker  her http://www.klikk.no/helse/trening/tester/article823585.ece  .

Der havner Gregory z55 på tredjeplass med terningkast fem, rett bak   Low Apline Airzone Centro og Fjällräven Friluft som begge fikk terningkast seks. Sistenenvte som testvinner.  Men fordelen med Gregory for meg blir nok uansett   at her vet jeg hva jeg får når det gjelder størrelse vis av vis min rygg og kropp (har som nevnt flere av Gregory fra før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uff, nå mista jeg sporet, ble fasinert av Fjällräven Friluft som jo ble testvinner (jf lenke til test over). Kikka på den i et par youtubevideoer, og bestilte. Den ankom i går, og gikk i retur på angrefrist samme dag. For kort i ryggen for meg, ingen justering av rygglengde (det så jeg da jeg bestilte, men håpet jo at den ville passe). Så NÅ har jeg gjort det jeg skulle, bestilt en Gregory z55 i str L. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Fikk Gregory z55 i dag. Denne likte jeg umiddelbart! Ikke prøvd på tur enda, men pakket så og si klar for en lengre dagstur, og prøvd på ryggen flere ganger i løpet av ettermiddagen/kvelden :).   Str. "L" er akkurat passe lang for min rygg, som jeg forventet ut fra at jeg har flere Gregory sekker fra før.   Rom for 57 liter blir det med størrelse "L".

 

15% DNT rabatt hos Oslo Sportslager fikk jeg etter å ha oppgitt at jeg er med i DNT og mitt medlemsnummer i kommentarfeltet til bestillingen.

 

Liker umiddelbart den "kenguru lommen" på fremsiden av sekken, fin plass for skalljakke og lignende plagg som må av og på underveis.

 

 

 Linker:
http://www.oslosportslager.no/produkt/gregory-z-55-ryggsekk-33344.aspx
https://gregorypacks.com/en/GM396_cfg.html
  og her en youtube video fra en forhandler som viser frem sekken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.