Gå til innhold
  • Bli medlem

Bindinger til twintip fatski (Elan Boomerang)


Mannen fra Sennavassdalen

Anbefalte innlegg

Goddagen godtfolk og på forhånd takk til de som tar seg tid til å hjelpe meg :)

Jeg har nettopp skaffet meg et par Elan Boomerang til de virkelige gode dagene og leking i skogen. Men jeg har ikke kjøpt eller valgt binding til de enda.

Jeg står til vanlig telemark (NTN - Scarpa TX Pro), men tenkte egentlig å montere en alpin touringbinding på de (Marker Duke/Baron) ettersom skoene mine også funker med slik binding og jeg tenkte det passet bedre å stå med låst hæl på disse skiene (jeg demokjørte dem med fast hæl).

Nå er jeg derimot blitt usikker, jeg lurer på om noen har erfaring med telemark på slike ski (twintip fatski, i funshape med rocker og taper fremme og bak), jeg kjører til vanlig BC Corvous. Den kjører jeg gjerne baklengs med, men det begrenser seg selvsagt noe siden den ikke er særlig twintip.

Lurer og på hvis jeg velger NTN, holder det med å kjøpe bindingsplate (http://www.oslosportslager.no/produkt/rottefella-ntn-bindingsplate-19995.aspx) og skifte binding mellom skia eller blir dette så mye styr at det er verdt den ekstra kostnaden å kjøpe en hel binding til?

Jeg skal primært bruke disse skiene til heisbaset offpiste (der du gjerne tourer litt ut fra heisen) og korte turer opp i skogbandet på dager det laver ned. Så de må ha gåfunksjon (men den på Marker bindingene holder) og step-in er et pluss.

De ulike bindingene jeg hovedsaklig tenker på nå er NTN, NTN bindingsplate, NTN framkloss med Dynafit hælstykke kombo (

) eller Marker Duke/Baron (evt. Fritschi e.l., men har ikke hørt så mye om de så er litt skeptisk foreløpig).

Noen som har erfaringer eller forslag rundt denne problematikken? Takker på forhånd for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.