Gå til innhold
  • Bli medlem

The North Face Himalayan Parka- bruk i regn?


largim

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg nettopp en The North Face Himalayan Parka, og lurer litt på om det er noen som har noen erfaring med å bruke denne når det regner? Vil dunen klumpe seg slik den kan gjøre med andre dunjakker, eller vil den tåle dette?

Fint hvis noen kunne delt sine erfaringer med denne jakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Largim, jeg har jakken og tror ikke den er god i regn (ikke at jeg har eller kommer til at prøve det).

Men ellers enig: I regn er jakken overkill (-> du sveder og får nok regnen til at fordampe, når den rammer jakken :-) )

Men god når det er koldt, blæser og sner!

_000012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er IKKE vanntett.. dette er helt ubrukelig pä en slik jakke da dette vil gjöre at den puster därligere og mye tyngre(derfor er de fleste dunjakker ikke vanntette)... i tilegg HELT ubrukelig da jakken er ALT for varm til ä bruke när det regner uansett.. MEN jakken er inpregnert fra fabrikk og har et vannavisende skall ytterst.. dette er da mer tenkt i retning snö som smelter enn i regn..

kan ikke skjönne at man skal kunne bevege seg mange meterene i denne jakken i plussgrader för man stryker med av overopphetning..

a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en jente på vei til butikken i dag, hun hadde denne jakken på. Været var ca 5 pluss og moderat regn. Jeg skjønner overhodet ikke hva man skal med en slik jakke i regn hvis man ikke skal sitte helt i ro over lang tid. Da funker uansett en fleecejakke med en GTX over mye bedre.

Stusser ofte over hvordan folk kler seg, hva skal man med en CG i ti pluss i byen? Det må være noe motegreier :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakken fungerer perfekt, når man har gået hele dagen (vinter, på ski...) og skal slå telt op, smelte sne, lave mad osv.

På denne måde går der længere tid, før jeg begynder at blive kold.

Vh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg festrus! Ser mange som går i dunjakker når det er 10 pluss og regn. Jeg klarer meg ofte ned i noen få minus med bare t-skjorte under regnjakken.

hehe alltid like morsomt.. i dag mötte jeg en med TNF sin Mcmurdo parka i byen(vi hadde nesten 20 grader og jeg gikk i tskjorte.).

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en North-Face jakke på Anton Sport for et års tid siden - til halv pris. Overraskelsen var stor da jeg på en Sverige-tur et par uker senere oppdaget at halv pris på Anton Sport var det jakken kostet fullpris hos søta bror. Samme pris i ulike sportskjeder og North Face's egen butikk i Stockholm. Så det var DEN gode dealen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en North-Face jakke på Anton Sport for et års tid siden - til halv pris. Overraskelsen var stor da jeg på en Sverige-tur et par uker senere oppdaget at halv pris på Anton Sport var det jakken kostet fullpris hos søta bror. Samme pris i ulike sportskjeder og North Face's egen butikk i Stockholm. Så det var DEN gode dealen!!

dette er en av grunnene til at TNF sliter sä det holder i Norge... er noe alvorlig galt.. i utgangspunktet skal TNF sine produkter koste det samme over alt(se bort ifra salg).. dvs.. ca 6000 kr i norge, ca 600 euro i EU og ca 600$ i USA... som med de fleste andre produkter som selges over hele verden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..nå har det seg sånn at Himalayan bruker Gore Windstopper materialet, som faktisk er relativt vanntett (rundt 10000mm hydrostatisk).

Likevel skal det sies at hvilken som helst dunjakke er utenfor sitt territorie når det regner. "vanntett" eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.