Gå til innhold
  • Bli medlem

Osprey sekk


horisont

Anbefalte innlegg

Annonse

Kan skrive under på at osprey sekkene er supre! Har en Exos 46 som brukes til det meste av turer og har ingenting og utsettte på den! Ta deg en tur i en butikk som selger osprey sekker og prøv til du blir gal, da finner du nok sekken som passer deg til slutt skal du se :roll:

Ni liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har switch 36 og er veldig fornøyd med den, men jeg bruker den hovedsakelig på skiturer.

Grunnen til at den kanskje er suboptimal til annet enn skibruk er at åpninger og løsninger generelt er tilpasset bruk på topptur.

Dette vil fks si at sekken skal kunne åpnes like godt når det er festet ski på den som uten, og at det er egne lommer til spade, søkestang etc.

Åpningen i toppen er litt anderledes enn på andre sekker, men hvis du liker den og de andre løsningene er det ingen grunn til ikke å bruke den hele året.

Det finnes sikkert lure ting å bruke spade- og søkestanglommer på, så hvis du liker sekken er det bare å kjøre på.

Sekken gikk ut av produksjon i fjor eller i forifjor, så jeg håper du får en god pris....

Forøvrig enig med ni liv i at sekkene fra osprey er supre (har noen flere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Ospery Talon. Har selv 33, og bruker den både på ski om vinteren (langrenn, alpint og telemark), og til fotturer om sommeren. Synes den er topp på alle områder. Man får med seg det man trenger på en dagstur (ekstra jakke, mat, drikke, fiskeutstyr, kokeapparat) samtidlig som den er lett, god å bære, har plass til drikkeblære og ikke føles klam på ryggen.

Dessuten kan man få Talon til knappe tusenlappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke 1500 var spesielt rimelig for den sekken.

Oppfølgeren, kode 38 koster 1300 på sportsnett...

Jeg kjenner ikke den sekken, men vil tro de har gjort noen forbedringer.

Ellers kan godt talon 33 være et godt alternativ hvis det ikke hovedsakelig er en skisekk du er ute etter.

Har 44-utgaven, og den er en kjempefin sekk til allround bruk.

Du har også exos 34 som også koster 1500.

Har ikke noe erfaring med denne, men exosene har fått pen omtale rundt omkring på det store internettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exos er fine sekker det, men de er litt utsatt for slitasje og tåler ikke allverdens vekt! Jeg er veldig fornøyd med min (riktignok en 46l, men de har samme finesser). Det jeg iker best med Osprey sekkene er at de kommer i størrelser, slet lenge med å finne en sekk i den størrelsen som var lang nok. Lykke til!

Ni liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talon tåler forsåvidt heller ikke allverdens vekt.

Ikke switch heller, men det har vel ikke så mye å si når det gjelder størrelser litt over 30 liter.

Har siklet litt på exos 56 en stund selv, ni liv: tror du den sekken blir for stor i forhold til bæresystemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det kommer litt an på hvilken type tur du går på. Jeg gikk en gang ca 10 min til leiren med _alt_ jeg trengte for å sove, spise og gå på bre. Da kjentes vekten godt! Mens til ukeslange turer hytte til hytte fungerer den ypperlig. Osprey oppgir at 46'en tåler rundt 10 kg og 58'en 15kg, jeg synes de 10 kiloene stemmer godt med hva den tåler i virkeligheten. Så min konklusjon er at den duger til turer hvor du ikke har for mye tunge ting med deg.

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på :x

Ni liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt underlig at 46 skal holde 10kg, og 56 15kg, for de har vel det samme bæresystemet...?

Men kanskje det er litt styrket på den største på et hvis.

Men uansett, takk for svar. Det er alltid greit å høre fra noen som har prøvd før man evt kjøper selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt underlig at 46 skal holde 10kg, og 56 15kg, for de har vel det samme bæresystemet...?

Men kanskje det er litt styrket på den største på et hvis.

Men uansett, takk for svar. Det er alltid greit å høre fra noen som har prøvd før man evt kjøper selv.

Jeg har en Osprey Exos 58 og synes denne er veldig fin. 13-15kg går helt fint uten problemer - men det tipper fort over til ubehaglig for meg hvis jeg laster opp 17-18kg så det virker som en veldig fin grense.

Denne sekken er forøvrig noe at jeg har vært mest fornøyd med av kjøp av friluftslivutstyr. Men sekker er en personlig ting og det er ikke sikkert den vil passe alle andre like godt som meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.