Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Svalbard dri3 jakke


Geb

Anbefalte innlegg

I helgen er det "skibaluba" i Arenum messesenter i Bergen, og ovennevnte jakke selges der for 1799,-

Har prøvd å søke litt rundt på forumet for å finne ut noe om dri3, og har fått det generelle inntrykket at vanntettheten ligger noe under Gore-Tex. Flere forumbrukere virker også skeptisk til dri3, men får inntrykk av at mange ikke har prøvd membranen.

Det ser ut som denne jakken passer bra for vinterfjellet, den er lang (noe som er en mangel på de fleste andre jakker, syns nå jeg), hetteløsningen ser gjennomført ut.

Jeg har en gammel Norrønajakke i bomull som ser noenlunde lik ut som denne, som jeg bruker i vinterfjellet, men denne Svalbardjakken er høyst aktuell å kjøpe hvis den også kan brukes i regn/sludd.

Spørsmål:

1 - Har noen prøvd denne jakken, og er dere isåfall fornøyd?

2 - Har Norrøna gått over til G-T membran i senere modeller? (usikker på om jakken på messen er siste utgave) Hvis så er tilfelle så er det vel en grunn til at dri3 ikke brukes lengre?

3 - Er lengden på jakken tilfredsstillende, ikke altfor lang?

4 - Er jakken slitesterk?

5 - Krever dri3 mye vedlikehold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
I helgen er det "skibaluba" i Arenum messesenter i Bergen, og ovennevnte jakke selges der for 1799,-

Har prøvd å søke litt rundt på forumet for å finne ut noe om dri3, og har fått det generelle inntrykket at vanntettheten ligger noe under Gore-Tex. Flere forumbrukere virker også skeptisk til dri3, men får inntrykk av at mange ikke har prøvd membranen.

Det ser ut som denne jakken passer bra for vinterfjellet, den er lang (noe som er en mangel på de fleste andre jakker, syns nå jeg), hetteløsningen ser gjennomført ut.

Jeg har en gammel Norrønajakke i bomull som ser noenlunde lik ut som denne, som jeg bruker i vinterfjellet, men denne Svalbardjakken er høyst aktuell å kjøpe hvis den også kan brukes i regn/sludd.

Spørsmål:

1 - Har noen prøvd denne jakken, og er dere isåfall fornøyd?

2 - Har Norrøna gått over til G-T membran i senere modeller? (usikker på om jakken på messen er siste utgave) Hvis så er tilfelle så er det vel en grunn til at dri3 ikke brukes lengre?

3 - Er lengden på jakken tilfredsstillende, ikke altfor lang?

4 - Er jakken slitesterk?

5 - Krever dri3 mye vedlikehold?

Jeg har denne jakka, kjøpt nå i august.

Foreløpig er jeg fornøyd, men jeg har ennå ikke prøvd den over lengre tid. Dog har den allerede vært ute i skikkelig drittvær, og da var den tett (skulle bare mangle på en såpass ny jakke).

Jakka er lang og fin med romslig snitt, lommene er store og romslige, og hetta er upåklagelig. Stoffet "kjennes ut som" gt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.