Gå til innhold
  • Bli medlem

Overnattingstur til Fannaråkhytta 30-31. august 2010

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Fannaråken første gang i 1968. Da var metrologisk stasjon bemannet med metrologer.

Stangen er en radioantenne, som metrologerne sendte værdata med.

Antenna er bygd til å kunne motstå dobbelt orkan, fikk jeg at vite av de to metrologerne på stasjonen.

Skrevet

Tør en dansker spørge, hvad der menes med 2k (over 2000 meter formodentlig), men kommunetopper (højeste i en kommune?)

Vh Jakob

Skrevet
Tør en dansker spørge, hvad der menes med 2k (over 2000 meter formodentlig), men kommunetopper (højeste i en kommune?)

Vh Jakob

Du har rett i dine antagelser..... :shock:

Skrevet

Vh Jakob

Til opplysning: k= forkortelse av kilo= 1000 :shock:

Da k= bare betyr 1000 må det tilføyes en enhet; memlig meter; m

Skrevet
Stangen er en radioantenne, som metrologerne sendte værdata med.

Antenna er bygd til å kunne motstå dobbelt orkan, fikk jeg at vite av de to metrologerne på stasjonen.

I et program jeg så for noen år siden som handlet om den gamle værstasjonen, fortalte de at det var målt 64 m/s i vindstyrke der oppe. Orkan begynner vel på 32 m/s...

Skrevet

I et program jeg så for noen år siden som handlet om den gamle værstasjonen, fortalte de at det var målt 64 m/s i vindstyrke der oppe. Orkan begynner vel på 32 m/s...

Ja, i dobbelt orkan vill ikke jeg være på Fannaråken :)

Men det blir det ikke på sommeren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.