Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått et gammelt rødspritapparat av faren min (se bilder). Apparatet funker som bare det og er helt suverent å lage mat på. I tillegg veier det lite og tar liten plass i sekken.

Dessverre har apparatet fått litt hard medfart og begynt å ruste.

Så er spørsmålet, er det noen av forumets medlemmer som kjenner til apparatet, vet hvem som har produsert det eller som eventuelt vet hvordan jeg kunne fått tak i et brukt apparat av samme type? (Jeg går ut i fra at det ikke lenger er i produksjon.)

Jeg har søkt rundt på Internett, men har ikke klart å finne ut noe om apparatet.

Min far mener å huske at han kjøpte apparatet på slutten av 1970-tallet.

Jeg kunne eventuelt satt en vanlig rødspritbrenner fra Trangia i en stor fiskebolleboks og borret luftehull. Kan hende det hadde funket helt fint. Noen som har prøvd?

På forhånd takk for svar!

post-8667-133474723543_thumb.jpg

post-8667-13347472357_thumb.jpg

Skrevet

Ja dette rødspritapparatet har jeg, det ble mye brukt på 70-tallet! vi kalte det "stjernebluss" tror jeg!! mener også å huske att det var meget billig 13 kroner eller noe i den dur..........

Skrevet

Jeg kunne eventuelt satt en vanlig rødspritbrenner fra Trangia i en stor fiskebolleboks og borret luftehull. Kan hende det hadde funket helt fint. Noen som har prøvd?

jeg bruker en gammel kaffekjele som jeg har borret ca 20 hull i (1 cm diameter)...funker helt fint det. Setter bare kjelen med vann i oppå kaffekjelen med spritbrenneren inni

Skrevet

Denne ser litt spennende ut

Søk på youtube for coil pipe burner så ser du noen som brenner også

Og denne var jo søt :)

Om den kan brukes til noe mer enn å varme en kaffekopp veit jeg ikke men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.