Gå til innhold
  • Bli medlem

Alone in the wild!


SuperTed

Anbefalte innlegg

Tenkte dele denne med andre, aner ikke hvor det skal postes så prøver her som en artig greie.

Ny serie på discovery (du finner alle episodene på youtube) - Alone in the wild

Se en kar forfalle, sulte, miste hodet og vippe over til psykose etter 50 dager alene i den canadiske villmarka. Utrolig kleint å begi seg ut på noe slikt og få et så dårlig resultat når han har så mye provianter og utstyr. Men, man lærer like mye av andres feil som andres kunnskaper, så jeg mener den er verdt å se.

Første del av første episode:

ST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blei jeg jaggu nysgjerrig på om jeg selv hadde sitti og grini halve tida hvis jeg hadde muligheten til å være i skauen i 3 måneder. Håper og tror virkelig ikke det, men det er vel slikt man finner ut først når man prøver. 3 måneder er jo uansett ikke SÅ lenge. Det er vel mest matmangel som tar knekken på han? Har ikke sett hele ennå.

Men: Strømgjerde rundt hengekøya? Virkelig? Er det kuer han prøver å beskytte seg mot eller? I det usansynlige tilfellet at han skulle bli angrepet av en mannevond bjørn kan det gjerdet umulig ha noen effekt?

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hele serien på 3 episoder på Youtube!

Jeg hadde også store forventninger til serien. Han gjorde noen strategiske bommerter! Blant annet forlate kanoen sin for å gå til en annet vann der han håper på at Laksen skal stå! Han hadde heller ikke lov å skyte Elg, hjort etc , dvs storhvilt. Han hadde også store restriksjoner på fugler han kunne jakt. Så da sitter du igjen med fisk, hare og planter og et og annet porquipine/nord amerikansk pinnsvin. Det tror jeg kan bli drygt når du sikkert vil trenge 5000 kalorier pr dag for alt det fysiske arbeidet!

Hovedproblemet var nok at han ikke fixet å være alene kombinert mot hans EKSTREME FRYKT for bjørn. Han begynner å gråte eller 4 dager når sjøflyet flyr over han, på slutten holder det på å tilte fullstendig for han!

Jeg vil si at showet generelt er verdt å se, om du takler en voksen mann som gråter mye vel å merke! Det er en utrolig vakker plass han er på og igjen at jeg hadde større forventninger til skotske Ed Wardle som blant annet har klatret Mt Everest, mens han filmet for Discovery!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde nok klart seg vesentlig bedre med noen sherpaer til å bære for han :)

-Frikk

Hahaha! :) Good one!

Jeg har en teori, og korrekt meg gjerne! Det å være alene, spesielt i naturen krever trening og forandring i personlighet! Det å sysselsette seg selv, unngå " å kjede seg . For skotten burde matjakten og vedsanking være plenty!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett de første delene, men jeg synes det virker litt som skuespill og bløff. En ny vri på villmarkseventyret, for å selge mer?

Fortsett å se videre i så tilfelle.. har sett alle (3), hehe, og om det der er et skuespill så spiller han bedre enn noen annen gal-mann jeg noengang har sett på tv! Tror heller ikke det der selger mer enn en serie der noen faktisk får det til.

Var ikke mange dagene mellom selvsikker og ydmyk.

Lite kunnskap, dødsangst, ensomhet og lite vilje til å lykkes tok knekken på han spør du meg.. Hadde nok gått bedre om han fikk skyte storvilt som noen her sier. Men blir uansett bare nærmere naturlig om man ikke får bruke hagle\rifle.

Husker jeg feil eller skjøt Lars Monsen en elg i Canada på tvers?

ST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å se videre i så tilfelle.. har sett alle (3), hehe, og om det der er et skuespill så spiller han bedre enn noen annen gal-mann jeg noengang har sett på tv! Tror heller ikke det der selger mer enn en serie der noen faktisk får det til

ST

Hvis dette er en vanlig, privat finansiert lavbudsjett-tur, hvorfor flyr det to fly innover i ødemarka? Det ene for å filme det andre? Har jeg misforstått rammene for turen til Ed Wardle?

Tror dette selger MYE mer enn en serie der han faktisk får det til. Da vil turen nemlig bare være for spesielt interesserte. Mange fler har lyst til å se en tøffing psyke ut og knekke i ødemarka, garantert. Mer oppmerksomhet = mer sponsorer (til neste prosjekt feks) = mer penger = selge mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er en vanlig, privat finansiert lavbudsjett-tur, hvorfor flyr det to fly innover i ødemarka? Det ene for å filme det andre? Har jeg misforstått rammene for turen til Ed Wardle?

Tror dette selger MYE mer enn en serie der han faktisk får det til. Da vil turen nemlig bare være for spesielt interesserte. Mange fler har lyst til å se en tøffing psyke ut og knekke i ødemarka, garantert. Mer oppmerksomhet = mer sponsorer (til neste prosjekt feks) = mer penger = selge mer

har du riktig så er han faktisk verdens beste skuespiller :D

ST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker det som han er utrolig lite forberedt mentalt. Om jeg skulle fått mulighet til å tilbringe 3 mnd i villmarken så hadde jeg i hvert fall ikke begynt med negative tanker allerede når transportflyet forlater, snarere tvert imot! Det er jo da eventyret starter!!...

De første 4 dagene fremstår han som en blanding av børsmegler forlatt i ødemarken og en selvutnevnt eventyrer med div psykoser, helt i ubalanse, og overhodet ikke innstillt på å kose seg. Ingen konstruktive tanker med tanke på leir, ved, mat osv. Han fokuserer bare på frykt, mangler, og har et selvutslettende fokus..

Det er klart at 3 mnd alene i villmarken blant rovdyr som bjørn og ulv gir mange utfordringer, også på det mentale plan, men de fleste oppegående mennesker ville vel ha tatt sine forhåndsregler og satt fokus på "hvordan gjennomføre dette best mulig med minst mulig risiko" fremfor "hjelp, hva gjør jeg nå?!?"

Har sett ferdig første episode, og på meg ser dette ut som å være det samme som å sette Lars Monsen inn i Paradise Hotel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.