Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Telemark


bjoern

Anbefalte innlegg

Har lurt litt på å kjøpe en Bergans Telemark.Er det noen som har erfaring med hvor tungt det er komfortabelt å bære med denne?

Har fått flere svar i butikkene som sier alt fra 14 til ca 20 kg.Jeg vil ha en sekk med faste sidelommer slik som på denne sekken og trenger en sekk som jeg kan bære opp til 20 kg,og rommer mellom 60 til 70 L Er det noen som har forslag til andre alternativer med faste store sidelommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Et tips: prøv denne sekken nøye! Jeg byttet min ut til fordel for en osprey exos som sitter som et skudd. Ellers er trenden i dag at sekker skal være høye, smale og uten sidelommer.

Henrik

Jeg har fått med meg at trenden er blitt slik,noe jeg synes er litt synd.Jeg har en gammel Norrøna Tyin 60 L ?,som er helt konge når det gjelder å pakke.En pose klær i bunnen,sovepose ,en kjølebag med mat,teltet på toppen + en jakke.I sidelommene har jeg gassbokser,kaffekjele med en Crux og fyrstikker ,Hansker og lue.Fiske-stenger festes til meisen,det samme med teltstenger.En løs lokk-lomme rommer fluebokser og snelle og et par spoler med fortom.Liggeunderlaget festes til hyllen under.Problemet nå er at bæresystemet er utslitt og det er vanskelig å få tak i noe nytt som passer.Denne var god å bære opp til 20 + ,kjøpte en Helsport Extrem 90+30 men den er for lang for meg (jeg er 175).

Savner å bruke den gamle sekken eller en som er like god å pakke.derfor har jeg sett på Bergans Telemark og Helsport Memurubu.

Håper noen har noen gode råd til en løsning evt.om noen har et hoftebelte fra en Norrøna sekk eller Bergans Finnmark liggende.

Kan også tenke meg å selge Helsport sekken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.