Gå til innhold
  • Bli medlem

Behandling av nye lærstøvler


Lassemann

Anbefalte innlegg

Hei,

har nylig kjøp Crispi Hunter, full lær med gore tex membran, og lurer på behandling av disse skoene. Meningene myldrer både mellom selgere i butikk, og brukere på nett.

Skal de behandles med noe før man tar de på første gang?

Hvordan skal den "daglige" behandlingen være?

Ettersom jeg har skjønt, så kan man behandle for å få de helt vanntett - men de vil da miste pusteegenskapene, og motsatt.

Kom gjerne med dine tips og erfaringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vel ikkje sei at eg har erfaring med desse skoa då eg har hatt dei kunn nokre veker.men eg blei fortalt at det krevs fleire mnd med inngåing før eg legge ut på lang tur så eg har meg ein tur nesten kvar dag.ca 1 - 2 timer kvar dag.

Eg sette dei inn med beeswax.skoa skal visst varmes opp før dette smøres på men du får varm nok sko via friksjon viss du gnir fettet inn med fingrene.

Eg gjorde dette før eg tok min første tur og eg trur det var ein go ide.gå masse i myrterreng og fuktige plasser og skyll av dei etter bruk.

Aldri varm dei på skohylle eller liknende.Bruk heller avispapir inne i skoen or å tørke dei ut.

Min erfaring sålangt er at dei er fantastisk goe foreløpi så eg kan knapt vente til dei er ferdi inngått :P

Lykke til videre og go fjellsommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.