Gå til innhold
  • Bli medlem

Snowboardfeste til sekk


sighol

Anbefalte innlegg

Annonse

Vet ikke helt hva annet du skal bruke sekken til, men det finnes mange sekker som er designet nettopp for dette formålet (dvs toppturer med brett).

Mange snowboardmerker har dem. Selv bruker jeg en Bergans Backcountry Guide 32 L til dagsturer. Det funker helt fint, og sekken kostet ikke mer enn noen hundrelapper på salg. Der kan du også åpne hele innsiden av ryggen, så brettet kommer ikke i veien for å komme inn/ut av sekken.

Hvis du skal bruke en annen type sekk (som vel kanskje er spørsmålet ditt), så er det vel bare å bruke fantasien med noen festeremmer. Kjenner ikke til noen standard løsning, men det betyr ikke at det ikke finnes. Av erfaring kan jeg uansett bekrefte at vanlige remmer funker helt fint :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sekk har du?

Hagløfs solgte en versjon som man bare klipset på Tight sekkene og fungerte og om man hadde full sekk. Om den var tom ble brettet litt vel løst for min smak så jeg kjøpte en Burton sekk som var mye bedre.

Nå snakker vi en gang rundt 99-00 så det er en stund siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på hvilken modell det er. Men det er en Norrøna på 45L og er knall rød. Har hørt at det gikk ann å finne ferdige festeanordninger, men vet ikke hva det egentlig heter. Ny sekk koster fort litt penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans alpine guide har så mange festemuligheter at du skal være bra trenæva om du ikke får hektet på snøbrettet ditt. Fåes i 40 og 50 liter. Men til slike toppturer ville jeg muligens gått for en kortere sekk som også godt kunne vært litt lettere (2 kg egenvekt). Jeg ville nok valgt bevegelsesfrihet nedover (brukbar på alpine guide, men kan bli bedre) fremfor bærekomfort (meget god).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.