Erlend Haugen Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Hei. jeg trenger et nytt liggeunderlag i nybegynner prisklassen Skal brukes vår, sommer, høst. Det jeg lurer på da er om det finnes noen som er bredere enn de standar 50-60cm ? hvis jeg ligger på ryggen på ett sånt så ligger skuldrene mine utenfor -Erlend
borgern Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 De vanlige er vel den bredde du nevner. Bl.a Ajungliak EVA underlagene. Exped Dowmat i DLX versjon er vel 65cm så vidt jeg husker, men de er jo ikke helt i nybegynner prisklasse. ca kr 1500 normalt priset Thermarest Rigderest Large er vel 63 cm, uten at det blir voldsomt dyrt(ca 600). Men noe bredere enn disse kan jeg ikke huske å ha sett.
GJM Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Skumplader på1m x 2m, og fra 5mm til 12cm tykkelse. http://no.lindeoglarsen.dk/default.asp?Action=Details&Item=558 Om de er egnet til liggeunderlag ved jeg ikke, det må komme an på en prøve Læs eventuelt data på PDF-filen. http://no.lindeoglarsen.dk/files/skum_noppeskum_polyethet_lc33_ld29/lc33.pdf
gremlin Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Tror jeg har vært borti noen Thermarest underlag som er bredere! (oppblåsbare....)
springsteen Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Det finns jo endel som er bortimot 2 meter brede. Bare så synd de er litt for korte...
Biner Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Det finns jo endel som er bortimot 2 meter brede. Bare så synd de er litt for korte... hahaha, Det var min humor!!!!
Fjellbukken Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Var ikke så forbanna dårlig idè det da Springsteen.... Ta ett bamsemums, skjære det i to og legge den ene delen bort til neste gang, så tar man ett nytt bamse og skjærer det på 2\3, deretter stifter man det første bamset med grove stifter på langs oppå 2\3`et... Får ihvertfall god skulderbredde. Viktig å sørge for at stiftene går inn i liggeunderlaget så de ikke stikker ut og skraper hull i teltduken. Evt påføre ett godt lag silikonlim over de for å butte de helt ned.
t0bbE Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Ideen er jo relativt lur, men stifter? Tviler sterkt på at disse får godt nok tak og tåler tøff bruk over tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå