Gå til innhold
  • Bli medlem

Norpulken Fyresdal- Erfaringer??


lynco

Anbefalte innlegg

Annonse

For meg ser det ut som det er bare selve pulken som koster 2499.- og at du må kjøpe drag og sele i tillegg. Da er du fort opp i rundt 4000.- . Jeg har selv en Fjellpulken Snerten på 185 l til ca 3000 komplett med drag og sele og er veldig godt fornøyd med den i hvert fall. Synes man får mye for pengene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en større transportpulk, kjøpt for et par - tre år siden. På det tidspunkt anså jeg den som både bedre og billigere enn tilsvarende størrelse fra Fjellpulken, og har ikke skiftet mening.

Det er mest bikkja som drar, da brukes korte skjøtestykker på dragene, som kjøpes utenom. Når jeg må dra selv, bruker jeg tau - liker det best.

Er meget fornøyd med skroget. Fin finish og god, stabil fasong. Flyter godt, styrer godt, glir godt. Sele og drag funker fint. Litt mindre fornøyd med kapellet (trekket). Små lekkasjer både i glidelås og sømmer. Mat, sovepose og klær må uansett pakkes vanntett, så jeg bryr meg ikke så mye. Det skal regne eller sludde fryktelig mye for at det skal bety noe.

Et lite irritasjonsmoment er at trekket ikke kan legges til side under lasting, slik at man må bruke en hånd til å holde det opp med. Det ser ut til å være et annet system på den modellen du ser på, mulig dette er løst.

Jeg handlet direkte fra produsent, det går ikke alltid like fort. Får du det du trenger på XXL, er ikke det noe problem. Du behøver ikke være redd for å kjøpe katta i sekken, dette er ikke et dårligere produkt enn Fjellpulken. Det er min - helt subjektive - mening at det er bedre.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.