Gå til innhold
  • Bli medlem

Bot for å tisse i skiløypa.....


gremlin

Anbefalte innlegg

Annonse

Ser ikke for meg at dette ikke blir noe prioritert satsingsområde fra politiets side, ei heller at det er noe stort problem. Mer aktuelt for "Hvermannsen" med hunder som skiter i løypa at de fjerner etterlatenskapene etter hundene sine. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Agno. Problemet er hunder som skiter i løypa. I år har det kommet jevnt påfyll med snø her jeg bor slik at det skjuler etterlatenskapene til våre firbente venner. Men i mars og april kommer det frem igjen og setter seg i klisteret blandet med hundehår.

Ser ikke for meg at dette ikke blir noe prioritert satsingsområde fra politiets side, ei heller at det er noe stort problem. Mer aktuelt for "Hvermannsen" med hunder som skiter i løypa at de fjerner etterlatenskapene etter hundene sine. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke lov å kaste glass, flasker, engangsemballasje, spiker, papir, fruktskall eller annet avfall i eller i nærheten av skiløypene.

Greit å få dette presisert, gå for ALL DEL et stykke bort fra skiløypene før du kaster fra deg noe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri ment at ikke hunder kan ferdes i skiløypa, så lenge de er under eierens kontroll. Poenget er bare at eierne må ta ansvar og fjerne det som hunden legger igjen etter seg MIDT I skisporet. Intensjonene med denne bestemmelsen er helt sikkert gode, men det blir litt komisk når det framstilles sånn. Det er helt greit å kaste søppel bare du gjør det langt unna skiløypa ? Jo, da. Det er mange måter å uttrykke seg på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde politiet kanskje hadde mer enn nok med øst europeiske bander og innførsel av narkotika?! :D Også klager de over manglene ressurser!

Skjønte ikke helt sammenhengen her. Hva skulle det ha med å tisse i skiløypa og gjøre? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll:

Jeg er enig med Gullars, det er ofte en kan lure på om politiet prioriterer riktig. Jeg har full forståelse for at folk som pisser på et gatehjørne midt i byen bør få en korreks, men når du er i skogen er det annerledes. Nå er det et spørsmål om hvordan de definerer skiløyper som offentlig sted. Hvis det er sånn at om du er 1m utenfor sporene så er du ikke lenger på offentlig sted, da er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig da at politiet skal patruljere i skiløypa for å se om folk kaster søppel eller tisser i løypa? Sånn er nok ikke hverdagen,nei

Det er mange som får bot uten at politiet nødvendigvis patruljerer etter et bestemt type lovbrudd. Når de velger å bøtlegge bruker de av både sin tid og administrasjonen som må følge opp boten. Vedtas ikke boten havner saken i retten med bruk av offentlige ressurser, og potensielt må fellesskapet huse "forbryteren" i noen dager til solid hotellpris.

Så har vi det faktum at politiet ikke trenger å være til stede, når noen anmelder MÅ politiet åpne sak for å vurdere bevisene. Slikt skjer i hverdagen ja agno, du må ikke være så naiv å tro at hverdagen er slik at lovverk som finnes ikke blir benyttet :roll:

http://www.dagbladet.no/2010/01/19/nyheter/urinering/skole/bot/9991152/

Hadde du giddet å protestere på en bot på 5000 kroner? Neivel, da hadde ingen fått vite om det heller. Protesterer du havner saken i media, men bare et fåtall protesterer. Loven er der tross alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen du viser til sier jo alt om hvordan ting ikke skal være. Nå er det ikke alltid at hele saken blir belyst i pressen , slik at alle detaljer kommer fram, men dette virker for dumt. Enig i det. Det er ellers riktig mye av det du skriver angående saksgang osv. Jeg tør påstå at jeg kjenner relativt godt til dette saksfeltet etter mer enn 30 år i politiet.

Når du spør om jeg ville protestere på ei bot på 5000 kroner, så ville det avhenge veldig av sakens karakter. Nå håper jeg at jeg klarer å oppføre meg slik at jeg unngår dette, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme :roll: Spesielt i og langs skiløypa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.