500fjell Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har registert at flere randonneekjørere er utstyrt med en slags greie på bindingen som man kan ta på i motbakker, slik at "man går i trapper" og sparer den sårbare akillesen. Vet om noen som på egenhånd har snekret en slik hæltapp på fjellski, men da med 75mm bindinger. Det jeg da lurer på er om noen har en patent eller vet om noen måter slik at jeg kan få en slik hæltapp på fjellski med BC-bindinger? Bratte fellebakker sliter noe voldsomt på hælen så det hadde vært fint å heller kunne "gå i trapper". Takk for alle tips! Siter
fjellmoen Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 Hei. Mulig jeg misforsto spørsmålet evt. problemet, men kanskje løsningen er 10mm oppbyggingsplate og hælløfter? Siden det er snakk om fjellski så er det vel en fordel å få binding/skisko litt høyere... Bruker det på mine ski, fungerer som bare det! Siter
kardam Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 Er det en slik dere etterlyser? http://www.oslosportslager.no/produkt/g3-8-mm-climbing-heels-hallofter-5750.aspx Siter
Mayhassen Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 Siden det er snakk om fjellski så er det vel en fordel å få binding/skisko litt høyere... Fordi? Siter
kardam Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 Er det bratt og hardt vil 75 mm binding subbe på underlaget. Og med dertil dårlig feste. På slikt underlag er 10 mm oppbyggerplater gull verdt Siter
Mayhassen Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 ser poenget muligens på 75mm, men nå er det vel snakk om BC her Siter
jankj Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 Billig gjør-det-sjæl som ser uprofft ut, men funker bra: Trekloss av passende størrelse, bor et hull og tre en strikk i. Strikken går over foten. Klossen er bak hælen i flatt lende og flyttes under hælen i bratte motbakker. Systemet fjernes kjapt og enkelt når stilpolitiet blir innpåslitne. Siter
500fjell Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Skrevet 27. januar 2010 Takk for mange gode innspill! Er det en slik dere etterlyser? http://www.oslosportslager.no/produkt/g3-8-mm-climbing-heels-hallofter-5750.aspx Flott, akkurat en slik trenger jeg Visste ikke at de solgte den der. Siter
lommelun Skrevet 28. januar 2010 Skrevet 28. januar 2010 Systemet fjernes kjapt og enkelt når stilpolitiet blir innpåslitne. HERLIG! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.