Dina Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Jeg ser at mange anbefaler at man skal forvarme med rødsprit. Selv har jeg aldri gjort noe annet enn å slippe ut litt parafin, og bruke det. Hva er fordelene med å forvarme med rødsprit? Og gjør man dette ved å helle rødsprit på brenneren? Siter
josbir Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Fyrer med miljøbensin selv (omnifuel), og bruker det også til forvarming. Fordelene med rødsprit er etter hva jeg har blitt fortalt at det er ikke er så lett antennelig som bensin, og dermed sikrere å bruke til forvarming, f.eks i telt m.m. Rødspriten dryppes/tømmes oppi dit brenselet kommer ut fra flasken om du åpner ventilen. Siter
runegutt123 Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Forvarm med hva som helst, så lenge det fungerer. Sprit soter ikke fult så mye som bensin eller parafin under forvarming, men det er mest kosmetisk problemer. Siter
gremlin Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 synes kald rødsprit er lettere å få fyr på, enn kald parafin!! Siter
runegutt123 Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Btw. jeg har en Høvik bensindrevet forvarmer for primus i samlinga mi, sammen med Høvik bensindrevet skismørebrenner. Må bare gjenta: Forvarm med hva som helst, bare det blir varmt Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.