Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Jeg skal kjøpe et vintertelt, og hadde først og fremst tenkt på et Helsport Svalbard X-trem 3. I sportsbutikken lurte de på om jeg kanskje burde vurdere et Nanok-telt istedenfor. Etter å ha sjekket litt i tester på nettet, har jeg sett at Nanok Expedition kan slippe inn vann gjennom lufteventilene.

Noen som vet om dette er fikset på siste modell av Expedition, eventuelt andre sterke anbefalinger til et godt tremanns vintertelt?

Annonse
Posted

Vi brukte Helsport Fjellheimen X-trem 3 mann på NPL og er strålende fornøyd. Vi var 2 personer og ett 3 mann`s telt holdt akkurat. Anbefaler ett 4 mann til 3 stk om vinteren.

Forhåpentligvis har Helsport ordnet pakksekken til teltet slik at den kan brukes. Vi måtte bruke en pakkpose til soveposen til å oppbevare teltet i, etter 4 døgn blir det umulig å pakke det ned skikkelig igjen.

Posted

takk for svarene. Det er ikke lett å vite hva man skal velge, men helsport-telt har jeg god erfaring med fra før. Vi (speidergruppa) har fire tunnel og en lavvo fra samme leverandør, og alle er helt konge. Kan hende det nye teltet også blir Helsport...